شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حق‌جو

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: حضرت زهرا(س) تا آخرین لحظه از زندگی خود، دفاع جانانه‌ای از ولایت داشتند و زمانی که کسی از حضرت علی(ع) دفاع نمی‌کرد؛ تنها کسی بودند که از ایشان دفاع کرده و حتی در این راه جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام و محمد حسین حق جو در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) جامعیت زندگی ایشان است، اظهارداشت: حضرت زهرا(س) از نظر معنوی، اجتماعی، خانوادگی، فردی و الهی انسان جامعی بودند و با اینکه بسیار جوان بودند، اما همه این ابعاد را مدیریت می‌کردند.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) در 9 سال زندگی خود با حضرت علی(ع)، چهار فرزند داشتند که دو نفر از این فرزندان سرور جوانان اهل بهشت هستند.

این کارشناس امور تربیتی حوزه تصریح کرد: در همسر داری و خانه‌داری آن حضرت به گونه‌ای عمل کردند که امام علی(ع) چندین مرتبه بیان کردند که خودم، پدرم و هستی‌ام فدای تو.

وی با اشاره به بعد اجتماعی زندگی حضرت زهرا(س) افزود: فاطمه زهرا(س) با پشتیبانی از امام زمانشان و  با خطبه خود در مسجد و دنباله روی از مسیر علی(ع) دشمن را مستأصل کرده و در این راه زجرهای بسیاری کشیدند.

حجت الاسلام و حق‌جو عنوان کرد: حضرت زهرا(س) تا آخرین لحظه از زندگی خود، دفاع جانانه‌ای از ولایت داشتند و زمانی که کسی از حضرت علی(ع) دفاع نمی‌کردند، تنها کسی بودند که از ایشان دفاع کرده و حتی در این راه جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به بعد معنوی زندگی حضرت زهرا(س) گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند که مادر ما آن قدر عبادت کرد که پاهای ایشان ورم کرده بود و در روایت دیگری نیز داریم که خداوند به ملائکه به عبادت‌های فاطمه(س) افتخار می‌کند.

این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز خانواده‌های ما انجام دادن کارها برای غیر خدا است ابراز داشت: حضرت زهرا(س) تمام کارهای خود را برای رضای خدا انجام می‌دادند و این چنین بود که در برابر مشکلات مستحکم بودند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) همه مشکلات را تحمل می‌کردند، به کسی چیزی نمی‌گفتند و نکته آموزشی برای ما است که اگر با مشکلاتی رو به رو شدیم، اگر می‌توانیم آنها را پنهان کنیم تا بچه‌ها و اعضای خانواده ناراحت نشوند.

حجت الاسلام و حق‌جو بیان کرد: یکی از نکته های زیبای زندگی حضرت زهرا(س) این بود که به علی(ع) فرمودند که وقتی من را به خاک سپردی، زود از کنار قبر من بر نخیز و کنار قبر من قرآن بخوان تا روح من با تلاوت قرآن شما در شب اول قبر آرامش پیدا کند.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات از عمر خود، از علی(ع) سوال کردند که آیا از من راضی هستی، گفت: حضرت زهرا(س) با وجود تحمل این سختی‌ها باز از ولی خود رضایت را طلب می‌کنند و زمانی که علی(ع) گریه می‌کنند اشک‌های او را به بدن می‌کشد و می‌فرمایند که از پدرم شنیدم که اشک مظلوم موجب برائت از آتش جهنم می‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha