یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ کارشناس امور تربیتی و آموزش مسجد مقدس جمکران از فعالیت روزانه 18 استاد حوزه و دانشگاه در حلقه های معرفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مجید سلیمیان هدف از برپایی حلقه های معرفت را تعمیق بخشیدن به باورهای اعتقادی، ترویج فرهنگ دینی به ویژه نهادینه کردن سنت، سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) در بین زائرین مسجد مقدس جمکران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در هفته نخست تعطیلات نوروزی 96 حلقۀ معرفت ویژۀ آقایان در شبستان بزرگ امام علی (ع) برپا شده، اظهار داشت: در طی یک هفته گذشته بیش از 1500 نفر در قالب کاروان های زیارتی دو تا 40 نفر در جلسات پرسش و پاسخ شرکت داشتند.

سلیمیان در ادامه به تشریح بیشتر فلسفه راه اندازی طرح حلقه های معرفت پرداخت و گفت: حلقه های معرفت که با تابلو هایی مانند«از ما بپرسید» در مکانهای مختلف مسجد مقدس جمکران نصب شده، درحقیقت نشست صمیمی پرسش و پاسخ دینی است که به صورت گفت‌وگوی چهره به چهره با حضور اساتید و کارشناسان حوزوی در مسجد مقدس جمکران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این حلقه‌ها کارشناس مسلط به مباحث دینی که به فنون پاسخگویی آشنایی کامل دارد، بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته در مسجد و بررسی سئوالات زائران و تحلیل آن فعالیت کرده و متناسب با نیازها محورهای حلقه‌های معرفت تدوین و اجرا می‌شود.

کارشناس امور تربیتی و آموزش مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه فعالیت های این حلقه ها هدفمند و برنامه ریزی شده است، اظهارداشت: در این حلقه‌ها موضوعاتی از قبیل مهدویت، سبک زندگی فاطمی، سبک زندگی مهدوی، سبک زندگی علوی و مسائل اعتقادی برای مخاطبان بیان می‌شود.

سلیمیان ادامه داد: یکی از ارکان برگزاری حلقه‌های معرفت، مخاطب است و تفاوت این حلقه‌ها با جلسات سخنرانی این است که در سخنرانی، مخاطب عام وجود دارد ولی درحلقه‌های معرفت، ارتباط طرفینی و فعال  است و زائر می‌تواند حلقه را به صورت گزینشی با موضوع مورد علاقه خود انتخاب کرده و پس از سخنان استاد سئوالات خودش را مطرح کند.

وی نظم و ترتیب در برگزاری این جلسات را موضوع مهم این حلقه ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح با شکل جدید در مراحل مقدماتی است، تلاش می‌کنیم به یک وضعیت مطلوبی دست پیدا کنیم و طبیعی است تا رسیدن به افق ترسیم شده، راه زیادی در پیش داریم، ولی تلاش کردیم در حین برگزاری حلقه‌ها، موضوعات را رصد کرده و انجام کار را آسیب‌شناسی کنیم تا بتوانیم تمهیدات لازم را برای اجرای این طرح در مراحل بعد در نظر بگیریم.

براساس اعلام مسجد جمکران، این طرح که از 28 اسفندماه آغاز شده تا پایان تعطیلات نوروزی برای پاسخ گویی به سؤالات زائرین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha