چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام پوراکبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بابل با تاکید بر اهتمام اسلام بر امر بهداشت، گفت: امروز بسیاری از مشکلات سلامت جامعه با رعایت دستورات اسلام رفع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به 18 فروردین و روز جهانی بهداشت  اظهارداشت: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام  به مسئله بهداشت توجه نشده است ولی امروز ما از بسیاری از این دستورات در جامعه غافل هستیم.

وی افزود:دین مبین اسلام برای همه ابعاد زندگی فردی همچون غذا خوردن،لباس پوشیدن، خوابیدن و... برنامه داشته و این مهم هم در قرآن کریم و هم در آیات و روایات رسیده از ائمه اطهار(ع) موجود است.

مدیر حوزه علمیه بابل، ادامه داد: دستورات اسلام در عرصه بهداشت تنها به عرصه فردی خلاصه نشده و در بعد اجتماعی نیز دستورات بسیاری موجود است ؛ به طوری که با قاطعیت می توان گفت حتی در دنیای پزشکی هم به این صورت به مسئله بهداشت توجه نشده است .

به گفته وی، اوج تبلور دستورات بهداشتی اسلام را می توان در صدر اسلام مشاهده کرد، چرا که در آن زمان  شاهد هستیم که بیماری ها بسیار کم بوده و مسلمانان کمتر مریض می شدند.

این استاد حوزه، تصریح کرد: البته اهتمام اسلام به بهداشت تنها به  این موارد خلاصه نشده، بلکه اسلام برای عبادات و معنویات بشر نیز توصیه هایی بیان کرده است.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مشکلات بخش سلامت و بهداشت جامعه به دلیل عدم توجه به دستورات اسلام است، ادامه داد: امروز قطعاً بسیاری از مشکلات سلامت جامعه با رعایت دستورات اسلام رفع شده و می توان از بروز بسیاری  بیماری ها پیشگیری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پور اکبر، با تاکید بر این که دستورات اسلام تضمین کننده بهداشت و سلامت جامعه است، خاطرنشان کرد: در سیره و سنت ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و آیات قرآن کریم دستورات بهداشتی بسیاری موجود است که باید همه آنها توسط کارشناسان دینی که عموما طلاب هستند، استخراج شده و در اختیار جامعه علمی و عموم مردم قرار گیرد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha