چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حسینی بابل

حوزه/ امروز باید با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی روح و جان کودکان را پرورش داد تا آینده جامعه تضمین گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بابل، حجت الاسلام حسینی، در سومین همایش تجلیل از فرزندان و همسران ممتاز تحصیلی حوزه علمیه بابل، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل، با اشاره به اهمیت خانواده در اسلام اظهارداشت: در امر مقدس خانواده دو هدف اصلی یکی  زوجیتی(لتسکنوا الیها) و دیگری  تربیت نسل توحیدی است .

این پژوهشگر دینی، با بیان راهکارهای تربیت نسل توحیدی،  افزود: در تربیت نسل توحیدی، جایگاه تربیتی شخص مربی بسیار مهم است، مربی باید توانمند بوده و مهارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مادران نقش مهمی در تربیت کودکان دارند، ادامه داد: با توجه به اینکه فرزندان اوقات بیشتری را با مادران خود سپری می کنند لذا باید در این زمینه آموزش های لازم به مادران داده شود.

حجت الاسلام حسینی، در ادامه با اشاره به تاکیدات اسلام بر توجه به کودکان ابرازدشت: بزرگان دین بر احترام فرزندان و رعایت برخوردهای احترام‌آمیز با آنان تأکید فراوان داشته‌اند تا شرافت ذاتی آن‌ها سرکوب نشود؛ رفتار مبتنی بر روش‌های پسندیده و گرامی داشتن کودکان است که آن‌ها را افرادی مستقل، آزاده، محکم، با شرافت و صاحب فضیلت می‌سازد.

وی گفت: اگر کودک کرامت دید و شخصیت حقیقی‌اش مورد احترام قرار گرفت با فضیلت می‌شود و چنانچه مورد تحقیر و اهانت قرار گیرد، رشد فضائل در او متوقف شده، به انحراف و کجی می‌گراید.

این کارشناس مسایل خانواده، تصریح کرد: توجه به کودکان در دین مبین اسلام بسیار مهم است و آن‌ها به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماع دانسته شده‌اند که باید با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی روح و جانشان را پرورش داد تا آینده جامعه تضمین گردد. زمانی که ملتی از این امر خطیر غافل شده و در جهت رشد فرزندان میهن کوتاهی نماید از رشد و ترقی جامعه خویش جلوگیری کرده‌اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha