شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میردامادی- حوزه اصفهان

حوزه/ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: حیف است زنان مسلمان ما به جای اقتدا به این بانوی مکرم اسلام به زنان غربی رو می‌کنند که نتیجه‌ ای جز بی‌غیرتی، بی حجابی، ابتذال و بی هویتی برای زن مسلمان ندارد.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اینکه زن در دوران قبل از اسلام جایگاهی نداشت،اظهارداشت: قوم عرب، پیامبر(ص) را ابتر می‌خواندند، ولی خداوند کوثری به پیامبر اکرم عطاء فرمود که نتیجه آن به وجود آمدن دوازده امام معصوم از نسل این بانوی بزرگوار شد.

امام جمعه موقت اصفهان، با اشاره به زیارت ‌نامه حضرت زهرا (س) و صبور بودن آن حضرت و همچنین تشریح آیه 20 سوره فرقان بیان داشت: امروز سبک زندگی فاطمی گره مشکلات خانواده‌ها را باز می‌کند و سه مسئله مهم معنویت، صداقت و گذشت راز موفقیت حضرت زهرا (س) است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری این روز فرخنده بعنوان روز مادر و لزوم تجلیل از مقام معنوی بانوان در جامعه گفت: فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر زن‌های انسان ساز از ملت‌ها گرفته شود ملت‌ها به انحطاط کشیده می‌شوند مصداق بارز جایگاه فاخر زنان در زندگی بشر است.

این استاد حوزه اصفهان، تصریح کرد: حیف است زنان مسلمان ما به جای اقتدا به این بانوی مکرم اسلام به زنان غربی رو می‌کنند که نتیجه‌ ای جز بی‌غیرتی، بی حجابی، ابتذال و بی هویتی برای زن مسلمان ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رعایت حجاب اسلامی باید بر مبنای شخصیت متعالی حضرت زهرا(س) در جامعه تبیین شود، اذعان کرد: مشاهده مصادیق بد ‌حجابی از مشکلات بزرگی است که باید نسبت به تدوین سیاست‌ های فرهنگی موثر در جهت بهبود آن اقدام شود.

وی تأکید کرد: دشمن بر بد حجاب نمودن زن مسلمان بسیار تأکید دارد چرا که اگر حضرت زهرا(س) الگوی زنان مسلمان ما بشود دیگر دشمن نمی ‌تواند روی دوش ما سوار شود.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه نقش زن در جامعه از نقش مرد بالاتر است، تصریح کرد: اگر زنی عالم را فتح کند و مادر نشود، هیچ چیز به دست نیاورده است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش و شأن یک زن به فرزند آوری و تربیت فرزند اوست؛ خاطرنشان کرد: اصلاح زنان جامعه موجب اصلاح مردان خواهد شد و در مقابل یک زن فاسده می‌تواند صد مرد را فاسد کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ، در پایان یادآور شد: دختران باید با حفظ حجاب و عفاف خود ادامه دهنده راه حضرت فاطمه (س) باشند تا دشمنان نتوانند آن‌ها را فریب داده و حجاب آن‌ها را مورد هدف و مقصود خود قرار دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha