چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌‌الاسلام اکرمی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام سخیف ماموران آل سعود در جده گفت: هیچ انسان نوع‌دوست و با وجدانی با آنچه برای دو زائر نوجوان ایرانی در عربستان رخ داد موافق نبوده و نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رفتار ماموران سعودی را جرم دانست و گفت: این جرم دارای ابعاد حقوقی، سیاسی و دینی است که باید در هر سه مورد بررسی شود.

وی افزود: ابعاد این اقدام ننگین باید به درستی بررسی شود و طبق قانون، شرع مقدس و اصول بین‌المللی با مرتکبان این جنایت برخورد شود و خدای ناکرده به صورت پیش پا افتاده از آن نگذرند، بلکه علاوه بر تعلیق عمره اقدامات قانونی دیگری تا حصول نتیجه مورد انتظار انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرم با یادآوری اینکه سالیانه 800 هزار ایرانی به عمره و 100 هزار نفر نیز در موسم حج به عربستان سفر می کنند گفت: به هر حال باید، سرزمین جزیره العرب از جمله مکه و مدینه و جده برای هر زائر مسلمانی امن باشد و حرمت وعزت زائران به صورت کامل حفظ گردد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید نسبت به امور دینی و حیثیتی وامنیتی بی تفاوت باشیم و با پیگیری های قانونی خاطیان را به اشد مجازات برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا لغو عمره اقدام مناسبی است گفت: حضور در بیت الله الحرام آرزوی هر مسلمانی است. ما نسبت به پیامبر، حضرت زهرا و 4 امام معصوم(علیهم الاسلام) دغدغه داریم، اما خداوند و ائمه اطهار(علیهم السلام) نیز راضی نیستند عزت اسلام و مسلمین خدشه دار شود و تا زمانی که زمینه این عزتمندی فراهم نباشد و علاوه بر مجازات مأموران خاطی سعودی احترام به مقدسات شیعه در مدینه و مکه تضمین نشود، عمره رفتن به صلاح ملت و دولت ما نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    با سلام. باید سازمان حج و زیارت راه عربستان رو ببنده و تا عزر خواهی رسمی مقامات عربستان و رعیس جمهور کشورشون از مردم شریف ایران و اشد مجازات ان مامورین فاسد راهو باز نکنه.اگه دوباره راهو باز کنن به خدا ظلم بر مردم و کشورشون کردن. این همه کار مستحب خداپندانه تر هست که میتونن مردم انجام بدن چرا باید برن پول بدن به ال سعود؟!!! در ضمن ما نسبت به پیامبر، حضرت زهرا و 4 امام معصوم(علیهم الاسلام) ارادت خاصی داریم این حرف من بنا نمیشه که ما انها رو دوست نداریم و الان دشمنان اسلام از طریق شبکه های اجتماعی و غیره دارن از همین قضیه سو استفاده میکنن و حج و خانه خدا و امامان و معصومین ما رو مورد جسارت قرار میدن.هوشیار باشین .با تشکر