چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مجتبی تونه ای

حوزه/ مديركل صدا و سيماي مركز قم و مدير راديو معارف در نشستی با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، حجت الاسلام و المسلمين لطفي‌نياسر مدير كل صدا و سيماي مركز قم و مجتبي تونه‌اي مدير راديو معارف امروز سه شنبه هشتم ارديبهشت درنشستی با حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر گزارشي از اقدامات رسانه در حوزه حج ارائه كردند.

مجتبي تونه‌اي مدير راديو معارف در اين ديدار گفت: اين رسانه ديني مباحث مختلفي را براي معرفت بخشي به زائران و شناخت بيشتر با آداب و فلسفه حج و زيارت توليد و پخش كرده است.

وي بيان اسرار معارف حج، احكام حج، فلسفه حج، آثار و بركات حج، تفسير سوره حج و معرفي سفرنامه‌هاي حج را از جمله موضوعاتي عنوان كرد كه در راديو معارف پيگيري شده است.

تونه‌اي در ادامه گفت: در موسم حج تمامي اخبار مرتبط با زائران، اعزام‌ها و برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري به صورت كامل اطلاع رساني مي‌شود. همچنين در برنامه "فقه پويا "بررسي فقهي طواف از طبقات فوقاني مسجد الاحرام و بررسي فقهي مساله رمي جمرات را با كارشناسان فقهي انجام داده ايم.

مدير راديو معارف در اين ديدار از نقد تفكر وهابيت درباره زيارت و شفاعت گفت: در برنامه‌هاي "پرسمان اعتقادي" و "تاريخي" با حضور اساتيد حوزه علميه قم به بسياري از شبهات وهابيت پاسخ داده‌ايم و معرفت بخشي و روشنگري در اين زمينه براي زائران و علاقمندان به اين مباحث صورت گرفته است.

در اين نشست  حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر راديو معارف را رسانه اي فاخر در معرفت بخشي به جامعه دانست و افزود: برنامه‌هاي ارزنده‌اي توليد مي‌كنيد و من هميشه از برنامه‌هاي شما استفاده مي‌كنم.

وي در ادامه خواستار برنامه سازي بيشتر در خصوص فرهنگ زيارت، فلسفه حج و آداب معاشرت در سفرهاي معنوي از اين رسانه ديني شده ودر انتها بر توسعه همكاري ها ميان اين نهاد و راديو معارف تاكيد كرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha