شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خطبه غدیر

حوزه/ مسابقه حفظ و ترجمه خطبه غدیر ویژه طلاب سراسر کشور و خانواده های آنها، فردا با رقابت2600 نفر در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد کارگر مطلق، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای خطبه غدیر، اظهارداشت: این خطبه، عصاره دوران عمر و رسالت پیامبر اکرم(ص) بوده و دوره ای مهم و فشرده از معارف اسلامی است که آشنایی همگان به خصوص طلاب با آن ضروری می باشد.

وی افزود: در همین راستا دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب ، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی  سازمان اوقاف و امور خیریه، با هدف آشنایی هر چه بیشتر طلاب و استفاده کاربردی از این خطبه در تبلیغ مبانی اسلامی دینی ، تبیین جایگاه ولایت و اهمیت واقعه غدیر اقدام به برگزاری مسابقه خطبه غدیر نمود.

مسئول اجرایی مسابقه حفظ و ترجمه خطبه غدیر، با یادآوری اینکه این مسابقه ویژه طلاب سراسر کشور و خانوادههای آنان می باشد،گفت: منابع مطالعاتی مسابقه مذکور از کتاب خطبه غدیر با عنوان «آخرین پیام از آخرین پیامبر» منتشر و  در اختیار طلاب و خانواده های آنان قرار گرفت است.

وی، با بیان اینکه آزمون این مسابقه فردا یازدهم اردیبهشت ماه، به صورت همزمان در دو بخش حفظ و مفاهیم ، در سراسر کشور برگزار می گردد، تصریح کرد:  بیش از 2600 نفر برای این مسابقه ثبتنام کرده اند، که به صورت همزمان فردا از ساعت 9 صبح به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر مطلق، یادآور شد: آزمون مسابقه حفظ و ترجمه خطبه غدیر استان قم نیز همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح فردا با حضور  شرکت کنندگان خواهر و برادر،  در مدرسه علمیه معصومیه (ابتدای بلوار جمهوری) برگزار خواهد شد.

وی با تاکید اینکه در آزمون استان قم 500 نفر حضور دارند، یادآورشد: ورودی خواهران از درب مسجد مدرسه علمیه معصومیه خواهد بود.

مسئول اجرایی مسابقه حفظ و ترجمه خطبه غدیر ویژه طلاب، در پایان با یادآوری اینکه این مسابقه شامل 40 سئوال تستی است، خاطرنشان ساخت: از برگزیده‌ گان همزمان با ایام مبعث تجلیل خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha