دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ قاووق گفت: خطری که عراق، سوریه، لبنان و یمن را تهدید می کند خطری واحد است با این تفاوت که تکفیری ها در سوریه، لبنان و عراق به وکالت از قدرت دیگری صورت می گیرد، اما در یمن این قدرت به صورت مستقیم وارد میدان شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم سومین روز شهادت شهید مرتضی الشیخ علی یوسف در حسینیه منطقه الشهابیه تاکید کرد: حزب الله به خاطر مسؤولیت ملی خود با تروریست های تکفیری در جرود قلمون درگیر شد، زیرا ما به دنبال محافظت از کشور و ملت لبنان هستیم و به پیروزی های بیشتری علیه تکفیری ها دست خواهیم یافت و نتیجه جنگ آینده چیزی جز پیروزی لبنان نخواهد بود.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند منکر تهدید تروریست های تکفیری برای لبنان باشد، چون این خطر وجود دارد و هرکس خود را هدف تروریست ها نمی داند، باید خود را متهم بداند. کسی که وجود تهدید تکفیری و اشغال برخی مناطق توسط تکفیری ها و کشتار مردم به دست آنها را انکار کند خود نیز در این مورد متهم است.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: خطری که عراق، سوریه، لبنان و یمن را تهدید می کند خطری واحد است با این تفاوت که تکفیری ها در سوریه، لبنان و عراق به وکالت از قدرت دیگری صورت می گیرد، اما در یمن این قدرت به صورت مستقیم وارد میدان شده است.

وی ادامه داد: پرده از چهره ها کنار رفته و واقعیت ها برای همه روشن شده که جنگ علیه یمن یک جنگ عربی فارسی و شیعه و سنی نیست بلکه جنگ کینه ها و فتنه ها و تکفیر علیه اراده ملت عرب و مسلمان یمن است.

شیخ قاووق خاطر نشان کرد: هواپیماهای عربستان برای نیروهای القاعده و داعش موجود در یمن سلاح ارسال می کند تا مردم بی گناه یمن را به قتل برسانند و همه جا غیر از مراکز تجمع تکفیری ها را بمباران می کنند.

وی تاکید کرد: قتل عام کودکان بی گناه در یمن تمام دنیا را شگفت زده ساخته زیرا سیل خون در این کشور جاری شده و شمار کودکان شهید یمن از شمار کودکان کشته شده در غزه فراتر رفته است.

شیخ قاووق گفت: نظام عربستان با سلاح های ممنوع به مناطق مسکونی یمن حمله می کند همان طو رکه اسرائیل نیز با سلاح های ممنوع به جنوب لبنان و غزه حمله می کرد و بدین ترتیب عربستان در معرکه یمن از لحاظ اخلاقی، انسانی و نظامی شکست خورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha