سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
هند ازدواج

حوزه/ علما، روحانیون و مبلغان دینی از ازدواج بهنگام به عنوان یکی از عوامل اصلی در کاهش بزهکاری ها و فساد اجتماعی یاد می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ازدواج از سنت های حسنه ای است که در تعالیم اسلام تاکید زیادی بر روی آن شده است و در شرایط کنونی نیز، علما، روحانیون و مبلغان دینی از ازدواج بهنگام به عنوان یکی از عوامل اصلی در کاهش بزهکاری ها و فساد اجتماعی یاد می کنند از همین رو فراهم آوردن زمینه های لازم برای ازدواج جوانان، از توصیه های همیشگی حوزه علمیه به دولتمردان بوده است.

با این توصیف، توجه به آمار سن ازدواج در کشورهای مختلف و تحلیل جامعه شناختی از این پدیده حائز اهمیت خواهد بود. در همین راستا اخیرا ایندیا تی وی نیوز کشور هند اعلام کرد: 41 درصد از دختران این کشور تا سن 19 سالگي ازدواج مي‌کنند.

بر طبق گزارشي که از سرشماري سال 2011 تهيه شده و اخيرا انتشار يافته است، 3/41 درصد از دختران تا سن 19 سالگي ازدواج می کنند. در برخي از ايالت‌ها نظير بيهار، بنگال غربي و راجستان ازدواج دختران در سنين پايين بسيار مرسوم تر بوده است و در برخي ديگر از ايالت‌ها همچون Tripura و ماديا پراديش ازدواج دختران نوجوان متداول نمي‌باشد.

* دولت هند، ازدواج را يک امر مقدس مي‌داند

روزنامه دي ان آ هند نیز چندی قبل با اعلام این خبر که دولت، ازدواج را يک امر مقدس مي‌داند نوشت: تکليف تمامي بحثها در خصوص دولت و موضع آن در قبال روابط آزاد و ازدواج و همچنين موضع دولت هند در قبال ليبرالیسم و دموکراسي با يک بخشنامه مشخص شد. دولت هند طی بخشنامه ای گفت که روابط نامشروع و ازدواج سفيد هيچ جايي در هند ندارند و ازدواج در اين کشور يک امر مقدس است. وزير دولت در امور خانواده آقاي Chaudhary در جواب يک نماينده مجلس به نام Kanimozhi نوشت: شايد در جوامع بين‌المللي ازدواج سفيد يک امر قابل قبول باشد اما براي هند و فرهنگ ما اين امر پذیرفته نیست و جامعه، ازدواج را يک رسم ديني و مقدس به شمار می آورد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha