شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 350018
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
نشست کاشان

حوزه/ دومین نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه منطقه کاشان با حضور مسئولان این حوزه در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام اسماعیلی، معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه ها گفت: ما باید تعریف پژوهش را در بین مدیران و اساتید مدارس علمیه تصحیح کنیم تا دیدگاه و رویکرد همگان نسبت به مقوله ی پژوهش به جایگاه واقعی خود نزدیک شود، آنچه در پژوهش مورد نظر است در واقع توانمند سازی طلبه برای تهیه مقدمات اجتهاد و رویکرد تحقیق برای  داشتن یک نگاه اجتهادی است.

وی، وظیفه معاونین مدارس را مهم دانست و افزود: کسانی که می خواهند در معاونت پژوهش به طلاب خدمت کنند باید حتما دوره های آموزشی مرتبط با مقوله پژوهش را بگذرانند تا دچار جهت دهی اشتباه در پژوهش نشوند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، سطح پژوهشی منطقه کاشان را خوب ارزیابی کرد و گفت در نیم سال اول بالغ بر 483 پژوهش درسی به مرکز مدیریت ارسال شد که در بین مدارس علمیه ، مدرسه امیرالمومنین علیه السلام و المهدی علیه السلام آران و بیدگل بیشترین تحقیقات را در بین مدارس علمیه کاشان، به خود اختصاص داده اند.

وی در پایان جشنواره علامه حلی(ره) را مدنظر قرار داد و افزود: یکی از دغدغه های حوزه علمیه کاشان با توجه به وجود طلاب و اساتید توانمند،جشنواره علامه حلی(ره) است که تابه حال در شأن و جایگاه این حوزه برگزار نشده و امسال نسبت به این مهم اهتمام خواهیم داشت

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha