شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نباید مباحث دینی، ترمی و نمره ای باشد‏ گفت: امروز باید در دانشگاه ها و مناطق مختلف جلسات تفسیر بدون مباحث نمره ای و اجباری به صورت کوتاه و جذاب برگزار شود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امروزدر همایش گفتمان مهدویت در اصفهان با اشاره به آیاتی از  قرآن اظهارکرد: قرآن و اهل بیت(ع) در کنار همدیگر هستند و انسان برای سعادت به هر دو نیاز است.

وی افزود: اگر یکی از قرآن و اهل بیت نباشد انسان برای سعادت خود با مشکل روبرو می شود که لازم است که در کنار این دو قرار گیریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد : امروز باید  جلسات تفسیر قرآن و گسترش مفاهیم نهج البلاغه باید مورد توجه قرار گیرد و بر اساس این آیات و روایات اهمیت مهدویت و نیاز به امام زمان(عج) را مورد توجه قرار دهیم و برای انتظار آماده شویم.

وی، با بیان اینکه نباید مباحث دینی ترمی و نمره ای باشد‏ تصریح کرد: امروز باید در دانشگاه ها و مناطق مختلف جلسات تفسیر بدون مباحث نمره ای و اجباری به صورت کوتاه  و جذاب برگزار شود.

وی ادامه داد: باید برای ظهور امام زمان(عج) زمینه سازی و بستر سازی کرد و تحول اولیه را نیز از خودمان شروع کنیم و بستر سازی را انجام دهیم.

وي با اشاره به تعطيلات هاي مراكز آموزشي گفت: تعطيلات هاي تابستان و نوروز و همانند آن به وضعيت آموزشي صدمه مي زند و نبايد دانشجو و طلبه و دانش آموز در مقاطع زماني مختلف تعطیلات علمي داشته باشند، بلکه بايد همه در مسير كسب علم تلاش كنند.

وي ادامه داد: بعضي از مطالب آموزشي دانشگاه ها، مدارس و حوزه هاي علميه از مرتبط با نياز جامعه  بنوده و  نياز به تجديد نظر دارند که بایددر این زمینه اقدامی انجام شو.د

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha