سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
یزد حوزه و بازار

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در جمع بازاریان با تاکید بر لزوم آشنایی بازاریان با مباحث فقهی کسب و کار از افزایش جلسات میان حوزه و بازار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، صبح امروز جلسه حوزویان و بازاریان مسجد جامع یزد در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد با حضور جمعی از بازاریان، مدیر و معاونین حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

حجت الاسلام محمد محسن حسینی پور در این جلسه با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون ارتباط تنگاتنگی میان حوزیان و بازاریان برقرار بوده است گفت: اگر به محل ساخت  مدارس علمیه دقت شود مشاهده می شود که حوزه ها همیشه در دل بازار بنا شده اند که نمونه بارز آن مدارس علمیه مصلا، عبدالکریم، خان، شفیعیه و امام خمینی(ره) است که در مرکز بازار قرار گرفته اند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد ، تصریح کرد: از گذشته حوزه ها با کمک و حمایت بازاریان بنا شده است و به حیات خود ادامه داده است و در صحنه های مختلف بازاریان همیشه در کمک به حوزه پیش قدم بوده اند.

وی ادامه داد: در صددیم تا جلسات مشترکی را با بازاریان به صورت منظم و منسجم در کل استان برقرار کنیم تا شاهد ثمرات این مهم باشیم.

این مقام مسئول، با اشاره به لزوم بحث فقه در بازار خاطرنشان کرد: در گذشته هر فردی قصد ورود به بازرار و کسب و کار را داشت دوره بسیار کوتاهی در حد چند روز  برای آشنایی با مباحث فقهی در حوزه حضور می یافت و با این مسائل آشنا می شد.

وی گفت: با توجه به پیچیده شدن مباحث در امور بازار، نیاز کسبه و تجار به آشنایی به بحث فقه دوچندان شده است و حوزه آمادگی دارد تا دست به دست حوزویان اقدام به برگزاری جلسات مشترک برای پاسخ به شبهات و سوالات فقهی در خصوص بازار را دارد.

در پایان جلسه بازرایان خواهان افزایش امنیت بیشتر در محدوده مسجد جامع برای مغازه ها شدند، همچنین ارتباط بیشتر بین میراث فرهنگی، اوقاف و حوزه به منظور ایجاد نظم بیشتر در مسجد جامع از دیگر درخواست های بازاریان بود.

همچینین بازاریان از حوزویان خواستند طلاب و روحانیون با گذرندان دوره ای در زمینه آشنایی با بنای تاریخی به خصوص آشنایی کامل با مسجد جامع نه تنها به امر تبلیغ برای گردشگران و توریست ها اقدام کنند بلکه اطلاعات جامعی در خصوص بنا در اختیار بازدید کنندگان قرار دهند.

گفتنی است: در پایان جلسه مقرر شد تا جلسات بازاریان با حضور مسئولان حوزه و استان  در مسجد جامع کبیر یزد  به صورت مرتب و پنجشنبه هر دو هفته یکبار در سالن اجتماعات مرکز مدیرت حوزه علمیه برگزار شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha