سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 350197
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
حجت الاسلام اسماعیل نیا علامه حلی

حوزه/ دبیر هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) از تقدیر 24 اثر برگزیده، 16 اثر شایسته تقدیر و 37 اثر قابل تحسین در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام اسماعیل نیا صبح امروز در نشستی خبری با خبرنگاران به تشریح هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) پرداخت و گفت: این جشنواره ویژه طلاب جوان زیر 31 سال اعم از برادر و خواهر بوده که با هدف تشویق طلاب جوان به تحقیق و پژوهش و در نهایت نویسندگی برگزار می گردد.

وی با بیان این مطلب که 11870 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) رسیده است، اظهار داشت: در این جشنواره شاهد تحول کیفی و کمی با رشد 40 درصدی آثار واصله بوده ایم.

دبیر هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) ابراز داشت: کتاب، پایان نامه، تحقیق پایانی و مقاله، قالب های ارائه شده از سوی طلاب در این جشنواره بوده است.

*گروه های علمی هفتمین جشنواره علامه حلی(ره)

این کارشناس پژوهشی خاطرنشان ساخت: آثار در 10 گروه علمی: اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، فلسفه و منطق، کلام، تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، تاریخ اسلام و تشیع، علوم انسانی و ادبیات به دبیرخانه رسیده است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود: البته جشنواره همه ساله موضوع ویژه ای نیز دارد که سبک زندگی اسلامی، موضوع ویژه هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) بوده است.

*تقدیر از 77 اثر در جشنواره

وی تصریح کرد: هفتمین جشنواره علامه حلی(ره)، 24 اثر برگزیده، 16 اثر شایسته تقدیر و 37 اثر قابل تحسین داشته است.

دبیر علمی هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) بیان داشت: گروه فلسفه و منطق، کلام، فقه و حقوق اسلامی و تفسیر و علوم قرآنی به ترتیب بیشترین برگزیدگان و شایستگان تقدیر را داشته اند.

این کارشناس پژوهشی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 9 استان کشور، اظهار داشت: فراهم نمودن بستر مناسب برای طلاب شهرستانی، نزدیکی به عدالت و فراهم کردن فرصت برای امتیازآوری طلاب در سطح استان، از دلایل برگزاری همزمان جشنواره در این استان ها بوده است.

*رشد حداقل 50 درصدی آثار واصله از استان ها

حجت الاسلام اسماعیل نیا یادآور شد: با برگزاری این جشنواره در 9 استان، حداقل 50 درصد رشد آثار ارسالی داشته ایم.

وی ابراز داشت: استان های خراسان، تهران، اصفهان، قم، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی، همدان و یزد به ترتیب بیشترین آثار ارسالی را داشته اند.

*اصفهان با بیشترین رشد در ارسال آثار

دبیر علمی هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) خاطرنشان ساخت: در استان اصفهان با بیشترین رشد آثار را داشته ایم که نسبت به سال گذشته 900 اثر بیشتر ارسال کرده است.

این کارشناس پژوهشی تصریح کرد: فراخوان هشتمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) همزمان با اختتامیه هفتمین دوره اعلام خواهد شد.

*حضور دو استان سمنان و قزوین در هشتمین جشنواره استانی علامه حلی(ره)

حجت الاسلام اسماعیل نیا یادآور شد: در سال آینده دو استان سمنان و قزوین به مجموعه جشنواره های استانی اضافه می شوند.

وی در پایان بیان داشت: از مجموع 11870 اثر واصله به دبیرخانه، 9069 مقاله، 2194 تحقیق پایانی سطح دو، 350 کتاب و 257 پایان نامه سطح 3 و سطح 4 بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha