یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامه امینی تبریز

مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی علامه امینی (ره) تبریز با بیان اینکه قریب به ۶۰ دانش‌پژوه در این مرکز در حال تحصیل اند،گفت: درصدد دریافت مجوز دائم برای رشته شیعه‌شناسی سطح ۳ و مجوز موقت برای رشته کلام اسلامی سطح ۲ هستیم.

حجت الاسلام همزبان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: مرکز تخصصی شیعه‌ شناسی  علامه امینی(ره) تبریز با اهداف تبلیغی شیعه اثناء عشری و ترویج معارف حقه شیعه با توجه به منطقه و شرایط خاص آذربایجان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ با شرکت دانش آموختگان حوزوی تاسیس و آغاز به کار کرد.

وی افزود: این مرکز با کسب موافقت شورای گسترش حوزه‌های علمیه و نیز با بهره‌گیری از اساتید توانمند در حوزه معارف مذهب حقه تشیع، ضمن پذیرش دانش‌پژوه در رشته شیعه‌شناسی سطح ۳ فعالیت خود را آغاز نمود.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره)، ضمن بیان این مطلب که رسیدن به دین‌داری محققانه در زمینه عقاید دینی و دفاع از اصول و عقاید دینی از وظایف علم کلام است ، گفت: این مرکز در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ با موافقت ضمنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پذیرش رشته کلام اسلامی سطح ۲ نیز در این مرکز صورت گرفت و تعدادی دانش‌پژوه نیز در این رشته تحصیل خود را آغاز نمودند.

وی افزود: نظر به استقبال طلاب جهت ادامه تحصیل در مرکز تخصصی شیعه شناسی علامه امینی(ره)، تا پایان سال‌تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ در مجموع سه دوره شیعه‌شناسی سطح 2 و دو دوره کلام اسلامی سطح ۲ پذیرش صورت گرفته است.

حجت الاسلام همزبان گفت: این مرکز ضمن تربیت قریب به ۶۰ دانش‌پژوه در رشته‌های تخصصی مذکور در حال دریافت مجوز دائم برای رشته شیعه‌شناسی سطح ۳ و مجوز موقت برای رشته کلام اسلامی سطح ۲ می‌باشد.

وی با بیان اینکه امروزه با گسترش رسانه های ارتباط جمعی و الکترونیکی فاصله بین انسان ها در سطح جهان کم شده است، افزود: تقریباً مرزی بین پیروان ادیان و مذاهب در دنیا وجود ندارد و مطالعه و تحقیق علمی و آکادمیک به ویژه به نحو مقایسه ای و تطبیقی بین ادیان و مذاهب ضروری به نظر می رسد  .

 حجت الاسلام همزبان در خاتمه گفت: با موافقت شورای گسترش حوزه‌های علمیه، اقدامات لازم جهت پذیرش در رشته کلام اسلامی تطبیقی سطح ۳ نیز صورت گرفته و در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2، رشته تخصصی شیعه‌شناسی سطح 3 و رشته تخصصی کلام اسلامی تحقیقی-تطبیقی سطح ۳  در این مرکز برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha