چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت الله آل هاشم

امام جمعه موقت تبریز گفت: اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) به عنوان انسان های كامل، هم مظهر صفات الهى و هم مظهر صفات انبياى عظام هستند و سبک زندگی ایشان باید در جامعه ترویج یابد و این وظیفه علماء و روحانیون است.

آیت الله آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با تبریک اعیاد شعبانیه، در خصوص فضائل و کرامات حضرت امام حسین(ع) با بیان اینکه این امام همام، شبيه ترين مردم به رسول خدا در صورت و سيرت بود، افزود: خداوند متعال در ميان مخلوقات خود، انسان‏هاى كاملى را به عنوان الگو و اسوه قرار داده است. اين الگوها داراى امتيازات و فضيلت‏هاى ويژه‏اى هستند و حضرت امام حسين (ع) نمونه‏ى برجسته ای  از اين اسوه‏ها و الگو های پاك است که سرمشقی برای جهانیان است.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین پاسدار اسلام و قرآن در طی اعصار و قرون، سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) است، به راستی اگر فداکاری پاسداران عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران کربلا و اصحاب فداکار اسلام نبود، اسلام در خفقان رژیم ظالمانه بنی‌امیه تحریف شده و زحمات نبی اکرم(ص) و اصحاب فداکارش همگی به هدر می‌رفت.

امام جمعه موقت تبریز افزود: افكار جامعه و عقول بشر كسی را كه در راه یاری حق، فداكاری و از خودگذشتگی نشان دهد مالك تمام عظمت‌ها و فضایل می‌دانند و هرچه درجه فداكاری عالیتر و خالص تر باشد عظمت شخصیت او در دل‌ها بیشتر می‌شود. در این میان، فداكاری بی‌مانند سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السّلام بقدری پایه او را بالا برده كه در هر میدان مقایسه و مسابقه می‌تواند با همین یك صفت از صاحب هر خُلق كریم سبقت گیرد.

وی بیان کرد: حضرت امام حسین(ع) از اصلى‏ترين احياكنندگان امر به معروف و نهى از منكر بودند  واگر کسی محبت خاندان اهل بیت(ع) علی الخصوص حضرت امام حسین(ع) را در سینه داشته باشد باید سیره، راه و روش آن حضرت را تبدیل به فرهنگ و سبک زندگی خود کند و آنچه را که آنان ارزشمند می شمردند را ارزشمند شمرده و بدان عمل کند و هر آنچه را که آنان قبیح می شمردند را قبیح شمرده و آن را انجام ندهد. امر به معروف و نهی از منکر از اصلی ترین اهداف قیام عاشورا بود و عاشقان آن حضرت باید نسبت به این امر مهم توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

آیت الله آل هاشم در خاتمه هدایتگری مردم، اهل جهاد و شهادت بودن، مبارزه با ظلم و طاغوت، صبر و بردباری را از جمله صفات حضرت امام حسین(ع) برشمرد و افزود: حضرت امام حسين (ع) به عنوان انسان كامل، هم مظهر صفات الهى و هم مظهر صفات انبياى عظام است و سبک زندگی ایشان باید در جامعه ترویج یابد و این وظیفه علماء و روحانیون است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha