سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم جلب اعتماد عمومی را مهم‌ترین هدف و سرمایه رسانه‌های ارزشی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشستی با رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم، با اشاره به تاثیر رسانه بر افکار عمومی اظهار کرد: اگر به همه زوایا و مولفه‌های تاثیرگذاری رسانه توجه شود، ظرفیت مناسبی برای رفع بسیاری از خلاء‌ها و نارسایی‌ها ایجاد می‌شود.

وی گفت: رسانه در ارتقای شاخص‌های جامعه نقش برجسته‌ای دارد، اما اگر از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشود، همین ابزار پرظرفیت، منجر به افول جامعه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، حس مسئولیت‌پذیری و تعهد را اولین عنصر و پایه موفقیت رسانه ذکر کرد و افزود: اعتماد عمومی مهم‌ترین هدف و سرمایه یک رسانه ارزشی است که این هدف مقدس با در نظر گرفتن مسئولیت‌پذیری و تعهد رسانه در جامعه ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری امانتداری، صداقت، حفظ حرمت و حریم افراد و... را از دیگر عناصر موفقیت یک رسانه از منظر آموزه‌های دینی بیان کرد و افزود: از نگاه مهارت‌های شغلی هم این مسئله اثبات شده، افرادی که با مسئولیت و اعتقاد بیشتری کار می‌کنند، پیشرفت و توفیق را در برنامه‌ها احساس می‌کنند.

وی تاکید کرد: ممکن است برخی رسانه‌های جمعی، موازین اخلاقی، انسانی و شغلی را رعایت نکرده و باعث بدبینی مردم نسبت به کارکرد رسانه شوند، اما در مجموع هنوز رسانه اعتماد خود را حفظ کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بالارفتن اعتماد مردم به رسانه را مهم دانست و با قدردانی از تلاش‌های سازمان بسیج رسانه قم گفت: رعایت نکردن اخلاق در برخی رسانه‌ها یکی از چالش‌های جدی در کشور است و امیدواریم تلاش رسانه‌های ارزشی استان قم بر محور اعتدال سامان یابد.

در ابتدای این دیدار سیدمحمدمهدی موسوی رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha