چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم فرهنگ انتظار را جوهره اصلی حرکت شیعه دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند ذهن مردم و جوانان را از حقایق مهدویت دور کنند.

به  گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم  حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت امام مهدی(عج)، مردمی بودن را مهمترین ویژگی جشن‌های نیمه شعبان برشمرد و اظهار کرد: مردم ما به لحاظ معرفت، محبت و عشقی که به امام زمان(عج) دارند، هر ساله در ایام نیمه شعبان با همه وجود برای گرامیداشت این رویداد بزرگ اهتمام دارند.

وی نظارت، هدایت و حمایت از جشن‌های مردمی نیمه شعبان را وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی دانست و گفت: در قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) که محور زیارتی است و مسجد مقدس جمکران و حضور گسترده زائران در این شهر، توجه بیشتری به جشن‌های نیمه شعبان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، برپایی جشن در مساجد با همکاری مردم، تبیین ابعاد شخصیتی امام زمان(عج) توسط ائمه جماعات و روحانیون مستقر در مساجد شهری و روستایی، برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات و شبهات با حضور کارشناسان مهدویت، توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و... را از جمله برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری هوشیاری مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: به دلیل اینکه عرصه مهدویت از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، دشمنان طمع می‌کنند، بنابراین باید در برابر توطئه‌های آنها بیدار باشیم.

 

وی واردکردن خرافات و حرف‌های بی‌اساس و تعیین وقت ظهور را از جمله این توطئه‌ها بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه مکتب اهل بیت(ع) و تشیع و نظام اسلامی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای تاثیرگذار هستند، دشمنان تلاش دارند ذهن مردم و جوانان را از حقایق مهدویت دور کنند.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، علما و مراجع تقلید را سنگربانان و دیده‌بانان تیزبین مکتب اهل بیت(ع) توصیف کرد که همواره مراقب آسیب‌ها و توطئه‌های دشمنان پیرامون فرهنگ بالنده مهدویت هستند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین اسکندری فرهنگ مهدویت و انتظار را جوهره و پشتوانه اصلی حرکت شیعه دانست و افزود: ما با همین تفکر مقابل ظالمان ایستادیم و با این معرفت و اعتقاد که امام زمان(عج) زنده و ناظر بر اعمال ماست، باید وظایف خودمان را بر اساس فقه و مبانی معرفتی انجام دهیم

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha