یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حوزه/ مدیرامور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه گفت: فقط در قم حدود 700 استاد در مراکز تخصصی فعالیت دارند و امیدواریم با ارتقای سطح کیفی و کمی مراکز تخصصی، نیازهای جامعه را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی شامگاه شنبه در «دومین اجلاسیه اساتید رشته های تخصصی حوزه علمیه قم» که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با قدردانی از حمایت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اظهار داشت: حمایت این عزیزان موجب شد گامی در راستای بهینه سازی و ارتقای جایگاه مدیریت مراکز تخصصی برداشته و مدیریت مستقلی تحت نظر مدیریت حوزه های علمیه تشکیل شود.

وی تصریح کرد: با همکاری مدیران مراکز تخصصی جلساتی را از مدت ها پیش برگزار کردیم که اساتید به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مراکز تخصصی پرداختند.

مدیر امور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه افزود: امروز وجود مراکز تخصصی و دایربودن موضوعات مختلف در حوزه های علمیه از اوجب واجبات برای معرفی قرآن، اسلام و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تصریح کرد: فقط در قم حدود 700 تن از اساتید به این امر اهتمام دارند و امیدواریم با ارتقای سطح کیفی و کمی مراکز تخصصی، این نیاز حیاتی و ضروری را برای عالم اسلام و همه تشنگان معارف دین فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه های طراحی شده در باب نظارت و ایجاد بسترهایی در راستای حضور بهتر اساتید در رشته های تخصصی و بهره برداری از امکانات برای رشد مناسب دانش پژوهان را اجرایی کنیم.

مدیر امور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به نسبت نیاز و فعالیت مراکز تخصصی، اظهار داشت: حقیقت این است نسبت نیاز و قیاس مراکز تخصصی و رشته ها با آنچه که وجود دارد بسیار نامناسب است؛ متاسفانه تعداد رشته ها و نفرات محصل نسبت به دانشگاه های عالم اسلام کم است و از جهات مختلف باید این بستر مهیا شود تا بتوانیم وظیفه خود را به مقدار خود انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تصریح کرد: امسال با حمایت های شورای عالی حوزه های علمیه، آزمون ورودی مراکز تخصصی برگزار شد و بیش از 4500 نفر شرکت کردند که بیش از نیمی از آنها پذیرفته می شوند و حضور همه آن ها در مقابل نیازی که وجود دارد بسیار اندک است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد سطح کیفی و کمی مراکز تخصصی با حمایت مراجع عظام تقلید، مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه ها ارتقا یابد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha