سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خانم معین الاسلام

حوزه/ پژوهشگر مهدویت با بیان این که معارضان مهدویت اقدامات جدی در تخریب چهره حقیقی زن و نقش آن در جامعه ایفا کردند، گفت: استکبار تلاش دارد خانم ها را گرفتار جریان انحرافی و ابتذال کند تا آنها را از فرهنگ انتظار دور سازد.

مریم معین الاسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، درباره جایگاه زنان در جامعه مهدوی و نقش آنها در حرکت دادن جامعه در مسیر انتظار گفت: در مسئله ظهور، خانواده و جریان زن اهمیت زیادی در مهدویت دارد، تا جایی که معارضان مهدویت در این عرصه نسبت به این دو مهم تمرکز خاصی دارند.

وی ادامه داد: معارضان انتظار اثر خانواده و زن را در عرصه مهدویت درک کرده اند و برای تأخیر انداختن مهدویت بر تخریب این دو مهم متمرکز هستند. امروزه صهیونیست و دیگر معارضان مهدویت در محاسبات خود به این نتیجه رسیده اند که در صورت از هم پاشیده شدن خانواده، می توان در انحراف جامعه از مهدویت نقش آفرینی کرد.

این پژوهشگر مهدویت با بیان این که معارضان مهدویت اقدامات جدی در تخریب چهره حقیقی زن و نقش آن در جامعه ایفا کردند، گفت: استکبار تلاش دارد خانم ها را به جریان انحرافی  و ابتذال گرفتار کند تا آنها را از فرهنگ انتظار دور سازد.

وی ادامه داد: زمانی که زنان از فرهنگ مهدویت جدا شوند، این فرهنگ به نسل آینده منتقل نمی گردد، خانواده ای که درگیر ابتذال است، به هیچ وجه در مسیر درست فرهنگ انتظار قرار ندارد و نسل آینده ما با این فرهنگ بیگانه می شود.

معین الاسلام به نقش محوری زن در تربیت فرزندان منتظر اشاره کرد و گفت: زمانی که زن خانواده گرفتار ابتذال باشد، فرزندان آن خانواده نیز دچار ابتذال می گردند و این نسل با وجود ابتذال، نسبت به فرهنگ مهدویت غریبه خواهد شد. بنابراین زن ها علاوه بر این که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، نقش بسزایی نیز در تربیت نسل آینده دارند.

وی با اشاره به روایات نبی مکرم اسلام و ائمه معصوم علیهم السلام و تأکید آنها بر خانواد، تصریح کرد: خانواده همواردر اسلام دارای جایگاه ویژه ای بوده است و در روایات معصومین علیهم السلام نسبت به آسیب هایی که در آخرالزمان خانواده و زنان را تهدید می کند، هشدار داده و راه های برون رفت از آن را مطرح کرده اند.

رئیس مؤسسه زنان جامعه منتظر در پایان افزود: پژوهشگران باید نسبت به آنچه در تعالیم اسلامی درباره راه های برون رفت از چالش های موجود در خانواده را بررسی و جامعه را از این آسیب ها در امان بدارند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha