دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: وجود گناه و کجی در جامعه‌ای که مدعی مهدویت باشد، ناشی از آن است که جامعه معرفت لازم را به پیدا نکرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج)  اظهارداشت: یکی از مسائلی که در کلمات بزرگان و در ادعیه و زیارت‌ها تأکید شده شناخت نسبت به اهل‌بیت(ع) است و اگر این شناخت شروعش شناخت به خدا باشد قطعاً به شناخت اهل‌بیت(ع) نیز خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه اگر این معرفت و شناخت وجود نداشته باشد ذلالت و گمراهی به همراه خواهد داشت، افزود: اگر امروز عده‌ای نسبت به اهل‌بیت(ع) زاویه پیدا کرده‌اند اساس و بنیان آن بازمی‌گردد به زمانی که پیامبر(ص) رحلت می‌کنند که نسبت به حجت خدا یعنی علی(ع) معرفت نداشتند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم تصریح کرد: اگر امروز انحرافاتی وجود دارد و اسلام را وارونه نشان می‌دهد از همان عدم شناخت ناشی می‌شود و هرجایی که این شناخت وجود نداشته باشد گمراهی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که موجب شد اهل بیت(ع) در دستیابی به اهداف خود با مشکل و سختی مواجه شوند عدم شناخت نسبت به اهل‌بیت(ع) بود گفت: درجنگ صفین عدم شناخت نسبت به علی(ع) موجب شد که آن اتفاقات روی دهد.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با اشاره به اینکه در بحث معرفت و شناخت مهم مبادی معرفت و شناخت است ابراز داشت: در روایات داریم که اهل‌بیت(ع) فرموده‌اند که از طریق ما و قرآن به ما برسید نه از کسانی که تنها مدعی هستند.

وی با بیان اینکه امروز بحث معرفت به امام زمان(عج) بحث بسیار مهمی است گفت: در دنیایی که ما به مهدویت اعتقاد داریم و امید داریم تا شخصی ظهور می‌کند که دنیا را نجات ‌دهد یک سری هم مدعی مهدویت می‌شوند تا مردم را فریب دهند.

مدیر مدرسه علوی قم با اشاره به اینکه عدم شناخت مدعیان مهدویت بسیار خطرناک است بیان کرد: جوانان گاهی با برنامه‌هایی که جذابیت دارند و با عرفان‌های کاذب و ارتباطات معنوی که در افرادی که مدعی ارادت به امام زمان(عج) هستند سر از ناکجا آباد در می‌آوردند.

وی با بیان اینکه برای درک مهدویت باید به قرآن و اهل بیت(ع) روی بیاوریم گفت: امروز بهترین چیزی که می‌تواند مهدویت را برای ما تبیین کند علما و دانشمندان و روحانیونی هستند که مرزبانان عقیدتی و فکری جامعه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه معرفت جامعه به مهدویت بسیار مهم است ادامه داد: وجود گناه و کجی در جامعه‌ای که مدعی مهدویت باشد ناشی از آن است که جامعه معرفت لازم را به پیدا نکرده که نشان می‌دهد ما در ظاهر امام را صدا می‌زنیم در حالی آن معرفت واقعی به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید این روشنگری و آگاهی دادن را از همین ایام شعبان مخصوصاً برای جوانانی که آگاهی ندارند فراهم کنیم گفت: مسجد مقدس جمکران قلب تپنده‌ای برای شیعیان است که می‌تواند بستر فرهنگی را برای عاشقان مهدی(عج) فراهم کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha