شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 351758
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
1

حوزه/ کتاب «چشم در چشم آفتاب» نگاهی به آفتاب نبوت، ولایت و اربعین از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، این کتاب از چهار بخش اصلی شامل: «آفتاب آئین» (نگاهی به سبک و سیرۀ پیامبر خدا)، «آفتاب ولایت» (نگاهی به ولایت در اسلام و تشیع)، «آفتاب اربعین» (نگاهی به اربعین حسینی) و «مجموعه مقالات» (وقف) تشکیل یافته است.

بخش اول کتاب (آفتاب آئین) به شش فصل اختصاص دارد؛ فصل اول: سیمای آسمان (اوصاف و القاب پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در قرآن)؛ فصل دوم: لحظه های تأمل (مسئولیت ها و مأموریت های مشترک پیامبر و مبلّغان)؛ فصل سوم: سرشاخه های طوبی (14 اصلِ تبلیغی رسول اکرم صلی الله علیه وآله در قرآن)؛ فصل چهارم: نقطۀ عطف (نگاهی گذرا به سیمای جوانی پیامبر صلی الله علیه وآله)؛ فصل پنجم: سوژه های سخن (چهل گلواژۀ برگزیده از سیرۀ گفتاری پیامبر اعظم) و فصل ششم: حکایت آفتاب (20 داستانکِ برگزیده از زندگانی پیامبر خدا).

بخش دوم کتاب (آفتاب ولایت) نیز از شش فصل تشکیل یافته است که شامل: «ولایت پذیری و ولایت گریزی»، «بیمه ای به نام قرآن و اهل بیت»، «راز شگفت» (رابطه امامت و ولایت)، «پایگاه مقدس» (ولایت مهدوی)، «ولایت فقیه، استمرار حرکت انبیاء و اولیاء» و «حکایت ولایت» می باشد.

چهار فصل ارائه شده در بخش سوم کتاب (آفتاب اربعین) عبارتند از: «اخلاق خانوادگی و اجتماعی سیدالشهداء»، «جذبه مهر» (نگاهی به نقش زنان در نهضت حسینی)، «آمیزۀ وحی و عقل» (نگاهی به خطبه امام سجاد علیه السلام در مسجد کوفه) و «چیستی، چرایی اربعین و تفاوت اربعین امام حسین علیه السلام با اربعین های دیگر!؟».

در بخش چهارم که مجموعه مقالات وقف را منتشر کرده، هفت فصل (هفت مقاله) را به رشته تحریر درآورده است که عبارتند از: «فرهنگ وقف در تاریخ اسلام، موقوفات پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام»، «موقوفات پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام»، «موقوفات امیرالمؤمنین علیه السلام»، «پیدایش و چشم انداز وقف خانواده»، «تأثیر وقف و امور خیریه در ایجاد زمینه های نیل به اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «جایگاه وقف در جامعه و چالش های پیش رو» و «راه های ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید در جامعه».

کتاب «چشم در چشم آفتاب» نگاهی به آفتاب نبوت، ولایت و اربعین از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در 288 صفحه و با قیمت: 8000 تومان در پاییز 1393 به چاپ رسیده است.

علاقه مندان در تهران جهت تهیه کتاب می‌توانند به نشانی: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی اجتماعی و در قم نیز به نشانی: قم، 30 متری هنرستان، روبروی مسجد شهید مصطفی خمینی، اداره کل اعزام مبلّغ سازمان اوقاف و امور خیریه مراجعه کرده و یا با تلفن: 37838584-025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha