سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
احد آزادی خواه

حوزه/ یکی از مبلغین حوزوی گفت: مبلغین باید با تأسی از سیره گفتاری و رفتاری معصومین(ع) و با استفاده از قرآن کریم و با توجه به توصیه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تذکرات مراجع عظام تقلید موضوعات دارای اولویت را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام آزادی خواه در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های قابل اعتنا و دشمن شکن حوزه‌های علمیه مخصوصاً در عصر غیبت شبکه قوی تبلیغی است اظهارداشت: تبلیغ، ذاتاً از وظایف اصلی انبیا الهی است و نقش آن در اصلاح زندگی انسان‌ها در ادوار مختلف تاریخ بی‌نظیر است و در عصر غیبت وظیفه تبلیغ به عهده علما و مبلغین دینی می‌باشد.

وی بیان کرد: روحانیت عزیز و مبلغین بزرگوار در ماه مبارک رمضان با تجربه سال‌های پیشین توانسته‌اند نسبت به ایجاد وحدت رویه اجتماعی و ایجاد بستر بهتر راز، نیاز و بندگی و روی آوردن جوانان و اقشار مختلف جامعه به مسجد، تحول خوبی را ایجاد کنند.

این مبلغ حوزوی ادامه داد: در این بین مبلغین عزیز باید با تأسی از سیره گفتاری و رفتاری معصومین(ع) و با استفاده از قرآن کریم و با توجه به توصیه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تذکرات مراجع عظام تقلید موضوعات دارای اولویت را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

وی بیان کرد: اصلاح ساختار سبک زندگی به عنوان یک موضوع کلی می‌تواند در دستور کار جامعه تبلیغی در ماه مبارک رمضان قرار گیرد که بیشتر از گذشته مردم را با گفتار و رفتار اسلامی، آرایش و پوشش اسلامی، معماری اسلامی و سایر موضوعات آشنا سازد.

حجت الاسلام آزادی خواه گفت: از نظر قرآن مبلغ واقعی باید دارای مقام خشیت باشد و به جز از خدا از هیچ قدرتی نهراسد.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می‌فرمایند " ليستأدوهم‏ ميثاق فطرته و يذكروهم منسی نعمته " افزود: طبق این بیان نورانی ویژگی دیگر مبلغ که کار انبیا را انجام می‌دهد این است که مردم را با فطرت پاکشان آشنا کند و نعمت‌های فراموش شده را به یاد مردم بیاورد.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه مبلغ هم رفتارش و هم گفتارش می‌تواند تأثیرگذار باشد گفت: یک مبلغ باید برای موفقیت در کار خود با مطالعه و آمادگی کافی از نظر علمی به امر تبلیغ بپردازد و از منابع اصلی دینی مانند قرآن، تفسیر و روایات معصومین(ع) استفاده کند.

وی تصریح کرد: یک مبلغ باید نیاز واقعی منطقه حوزه تبلیغ خود و نقاط ضعف و آسیب‌ها و تهدیدها را به خوبی شناسایی کند و در تبلیغ جامعیت مخاطب داشته باشد یعنی برای تمامی اقشار مانند کودکان، نوجوانان، بزرگ‌سالان، دانشجویان و دانش آموزان و سایر اقشار جامعه برنامه‌ریزی تبلیغی داشته باشد.

حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به اینکه در تبلیغ تنها از سخنرانی نباید استفاده کرد بلکه باید از همه ابزارهای در اختیار برای تبلیغ بهره برد گفت: مبلغین باید تجربیات ارزشمند مبلغان بزرگ را مطالعه کنند و با نیت خالص و قربتا الی الله حرکت کنند تا بتوانند قدم‌های بزرگی در این راه بردارند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha