سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
خادم حرم حضرت معصومه

حوزه/ عشق ومحبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام چنان روح و روان طالب معرفت را جلا می دهد که حاضر نیست یک لحظه خادمی حرم منورشان را به تمام دنیا عوض کند و عظمت چنان است که پیر و جوان، شاه و گدا، اهل علم، کمال و معرفت، بزرگان و رهبران دینی همه در این آستان بلند، زانو می زنند.

خبرگزاری «حوزه»/ به راستی باید گفت، ای بانوی کرامت، تو نشانه و آیت بزرگ خدا هستی که عارفان بزرگوار و عرشیان خاک نشین خاضعانه بر ضریح منورت بوسه می زنند، و شاهان، غرور و تکبر را زیرپا گذاشته، سر تسلیم بر آستانت فرود آورده اند. خادمان و زائران حرمت کبریایی ات، از هر قماش و نژادی و بر هر کرسی که تکیه داده باشند در برابر عظمت تو سر فرود آورده و با دل و جان تو را می خوانند و بی محابا فریاد می زنند "یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه".  آرى امروز همه می دانند، که مقام رفیع شما از مقام محمود، یعنى مقام شفاعت ‏برخوردار است، شفای دل و جان  و صیقل دادن روح.

و ای بانوی بزرگ، حرم امن تو آنها را امیدوارانه می طلبد، آنگونه که خادم درمانده را به سمت خود کشانده و به زندگیش سروسامان داده که دیگر حاضر نیست خادمی حرمش را به دنیا عوض کند.

در حال و هوای خود ایستاده و سخت به گوشه ای نظر افکنده است، گویا چیزی ذهنش را به خود مشغول کرده است، هر چند جلاء و جلال حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همه اذهان را مبهوت خود ساخته، گویا همه ذهنش درگیر خدمت صادقانه به بانوی کرامت است.

خود را عصمت نظری معرفی کرد،  درحالی که در جای خود ایستاده و مدام زائران را راهنمایی می کند؛ به سمتش رفتم و وقتی خود را معرفی کردم با لحنی نرم وآهسته از ماجرای خادم شدنش اینگونه می گوید: «چهارده سال پیش (سال 1380) در شهرستان رفسنجان عضو هیئت محبین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بودم که همسرم فوت شده و من و چهار فرزندم گرفتار مشقت زیاد بودیم تا اینکه شبی به دلم افتاد با سفر به شهر مقدس قم، به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پناه آورده وخادم حرم مقدسش شوم؛ صبح فردا بدون تعلل به شهرقم هجرت کردم».

گویا در واژه هجرت مفهوم خاصی نهفته است و سه بار با چشمانی اشک بار تکرار می کرد: «"به درگاه بانو هجرت کردم، هجرت کردم، هجرت کردم". خدا به ما لطف کرده و شکرگزار درگاه ایشان هستم».

وی ادامه داد: «بعد از سفر به قم و زیارت کریمه اهل بیت(ع)، چند روز بعد به عنوان خادم حرم مشغول شدم الان 14سال است در حرم مطهر حضرت فطمه معصومه سلام الله علیها مشغول هستیم و در لحظه لحظه زندگیم برکت کریمه اهل بیت(س) جاری است و با وجود این که وضع مالی مساعدی نداشتم، اما چهار فرزندم پشت سرهم سروسامان گرفتند که این از توجه بانوی بزرگوار به کنیز خودش است». این حرفش واقعا دل گرم کننده بود.

وی می گوید: «من عاشق حضرت زهرا سلام الله علیها هستم و الان  هم در هیئت محبین زهرا سلام الله علیها فعالیت دارم و درخواست می کنم که زیارت نامه ایشان را زیاد بخوانید و در هنگام گرفتاری و سختی به اینجا روی آورید که پناهگاه امنی برای پیروان خویش و وسیله توسل به پروردگار بی همتاست. آمدن و رفتن من اینجا اصلا دست خودم نیست و یک ساعت خادمی در اینجا را با دنیا عوض نمی کنم».

خانم نظری خاطرنشان کرد: «قم آشیان آل محمد صلی الله علیه و آله و سرچشمه فیض فیضیه است و چشم وچراغ قم، فاطمه معصومه سلام الله علیها».

اینجاست که باید گفت اینجا غبار غربت، غفلت و غرور در سایه سار حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها محو می شود.

این خادم حرم کریمه اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها از جوانان می خواهد به بانو متوسل شوند و بدانند مردان و زنان زیادی کرامت های عجیبی از از این بانو دیده اند.

 وی ادامه می دهد: «خدمت به زائران حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها سراسر خوش و شیرینی است و هیچ تلخی در این مسیر وجود ندارد هر حاجتی داشته باشی بانو برآورده می کند، به شرط اینکه لیاقتش را داشته باشید».

سرازیر شدن انبوه جمعیت مشتاق به سمت ضریح و نزدیک شدن به وقت نماز، دیگر توفیق ادامه گفت و گو را از ما گرفته است و... .

به راستی که ای بانوی کریم، "کوثری از سلسله‌ی حیدری، پاره‌ای از عصمتِ پیغمبری، پاره‌ای از بارگهِ شاه طوس، فاطمه ای خواهر «شمس‌الشّموس»".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خادم الکریمه IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    قریب نه سال که به حضرت پناه آورده ام وهرآنچه خواستم عطا فرموده الآن خودم وهمسرم وپسرم وعروسم خادم هستیم وهمین ما را بس است. این لقب را هم یکی از دوستان به ما داده است.