یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
صافی اصفهانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اعزام 1000 مبلغ اصفهانی به 20 استان کشور، در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام صافی اصفهانی، امروز در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: علاوه بر سهمیه ای که دفتر مرکزی تبلیغات اسلامی به شعبه اصفهان اعلام کرده، براساس درخواست های ادارات تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه شهرستان ها، حدود یک هزار نفر مبلغ عمومی از اصفهان به 20 استان کشور در حال اعزام هستند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: از این تعداد حدود 600 نفر به شهرها و روستاهای استان اصفهان و مابقی به 19 استان دیگر اعزام می شوند که البته استان های همجوار همچون چهارمحال و کهکیلویه سهم بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبلیغ شغل نیست، بلکه سربازی است، اهم وظایف مبلغان در سفر تبلیغی رمضان امسال را یادآور شد و افزود: توجه به رسانه سنتی منبر و پرهیز از کم توجهی به آن، پرهیز از انگیزه کسب درآمد و شهرت در تبلیغ، سربازی حریم ولایت با دعوت مردم به علوم اهل بیت(ع) و معارف الهی، به دنبال لذات نفسانی نبودن در سفرهای تبلیغی و دعوت و تبلیغ تؤأم با عمل و خودسازی به مصداق آیه شریفه «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا»، از الزامات تبلیغی است.

حجت الاسلام صافی اصفهانی، پرهیز از بیان مطالب تکراری و خسته کننده و توجه به نیازهای فکری و عاطفی مردم، بیان مطالب مستند به صورت روان و قابل فهم، تبعیت از نظر مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی و ... از اهم مواردی برشمرد که با رعایت آنها می تواند به اثرگذاری تبلیغ بیانجامد.

 وی با اشاره به آیه شریفه «قوا انفسکم و اهلیکم ناراً»، افزود: قرائت صحیح نماز و اجرای برنامه جزء خوانی قرآن در مساجد، مقید بودن به مستحبات و تعقیبات و ادعیه وارد در کتب معتبر، تفقه به معنای عام به معنای بصیرت و فهم صحیح و دقیق دین، مدیریت زمان و استفاده بهینه از فرصت ها، برقراری ارتباط و رفاقت سازنده با نوجوانان و بیان مباحث تحکیم خانواده و ترویج ازدواج آسان و ازدیاد فرزند، می تواند از عوامل راهیابی مردم به بهشت رضوان الهی و رهاندن آنان از گرفتاری های دنیا و آخرت باشد.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ارتباط با خدا به صورت وثیق و عمیق و پرهیز از غرور و خود بینی را مهمترین لازمه اخلاقی یک مبلغ دینی برشمرد و در این رابطه گفت: گناه حجاب است و خودبینی بدترین حجاب. بر این اساس اگر مبلغ  به خاطر معارفی که کسب کرده، خود را بالاتر از دیگران ببیند، به هیچ جایی نخواهد رسید.

حجت الاسلام صافی اصفهانی تصریح کرد: تواضع و فروتنی در امر تبلیغ، مردمداری و احترام به مخاطبان و برقراری ارتباط عاطفی با آنان، شاه کلید یک تبلیغ مؤثر محسوب می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha