دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 352246
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
7 تیر

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزارش«حوزه»، نصرت الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به مناسبت گرامی داشت شهدای هفتم تیر در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  برگزار شد، به تبیین اهمیت پاسداری از ارزش های والای شهدا و لزوم زنده نگه داشتن یاد و نام آنان در جامعه پرداخت.

وی با تاکید بر ایستادگی در برابر استکبار بیان کرد: در ماه ‌های اولیه شکل گیری انقلاب اسلامی هیچ گونه آسیبی به ما وارد نشد که این موضوع دارای پیام‌های زیادی است و علی رغم هجمه‌های شدید دست از مقاومت برنداشتیم.

لطفی با اشاره به لزوم بزرگداشت هفتم تیرماه اظهار داشت: ما باید از ظرفیت‌های مختلف استان قم برای گرامیداشت هفتم تیرماه استفاده ‌کنیم و رشادت‌ شهدای این روز بزرگ را تبیین کنیم و با اقدامات صورت گرفته اجازه ندهیم تا این روز با اهمیت مورد تأثیر تهاجم‌های جنگ نرم دشمنان قرار بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به لزوم نشر افکار شهید بهشتی در جامعه افزود: دشمن تلاش می‌کند تا اندیشه‌های ناب شهید بهشتی را از بین ببرد که ما باید با اقدامات خویش در برابر این اقدام دشمن ایستادگی کنیم و حوادث سال 60 و اندیشه‌های شهدای هفتم تیر را برای نسل جوان تبیین کنیم.

*11 شهید هفتم تیر در قم مدفون هستند

لطفی اظهار داشت: شهدای هفتم تیر در استان قم از دیگر شهرها بیشتر است که نمونه آن شهید دیالمه و محمد منتظری است که مزار آن‌ها در حرم حضرت معصومه (س) قرارداد، 9 شهید دیگر هم در قبرستان شیخان مدفون هستند که در مجموع  11 شهید هفتم تیر در قم مدفون می باشند.

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم روز قدس تصریح کرد: در این راستا باید همدلی و اطلاع رسانی مناسبی انجام شود تا شاهد مراسم باشکوه در روز قدس باشیم و امسال نیز همانند سال‌های گذشته جمعه آخر ماه رمضان مراسم راهپیمایی در حمایت از مظلومان فلسطینی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم درپایان با اشاره به برنامه بزرگداشت شهدای هفتم تیر در قم ابراز داشت: در شب هفتم تیر مراسم ترتیل خوانی قرآن جهت گرامی داشت شهدای هفتم تیر در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود که سال‌های گذشته این مراسم در شیخان برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل گرما مکان آن تغییر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha