شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله محمدرضا حدائق

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه منصوریه شیراز، احساس مسئولیت اجتماعی را از پیامدهای مثبت علم آموزی دانسته و تصریح کرد: طلاب و روحانیون نباید از مسئولیت های اجتماعی خود غافل باشند.

آیت الله حدائق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،در شیراز با بیان این که علم، مسئولیت آور است و به میزانی که انسان از حقایق آگاه می شود، در برابر جامعه خود مسئولیت پیدا می کند و این احساس مسئولیت در مدل رفتار او تاثیر می گذارد، ابراز داشت: خاصیت علم و طلبه بودن، احساس مسئولیت اجتماعی است.

تولیت مدرسه علمیه منصوریه شیراز افزود: یکی از سنت هایی که عالمان به طور ویژه به آن توجه می کنند، مبارزه با بدعت ها و سنت های نادرست است، چرا که ایجاد بصیرت و هوشیاری در افراد جامعه، به احیای این سنت وابسته است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیون این است که باید خدای حقیقی را به مردم نشان دهند و آنان را امیدوار کنند، افزود: وقتی که حقیقت آشکار شود، صاحبان حق از پیروان باطل شناخته می شوند و عالمان به دفاع از حق و مبارزه با باطل می پردازند.

آیت الله حدائق اضافه کرد: آگاهی بخشی طلاب و روحانیون به مردم بسیار ضروری است؛ به خصوص در زمانی که عده ای به دنبال اطلاع رسانی نادرست هستند، و این عمل از سوی خدا برای اهل علم به صورت تکلیف معین شده است.

تولیت مدرسه علمیه منصوریه شیراز تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید برای رعایت آداب در رفتار و گفتار خویش، از پیشوایان دینی الگو برداری کنند و با بکارگیری دستورات ائمه(ع) در زندگی خود، به تبلیغ در جامعه بپردازند.

وی در پایان تصریح کرد: اهل علم و اهل منبر بدانند که هرگاه بخواهند در مقابل رفتار نامناسبی عکس العمل نشان دهند و حتی با آن مبارزه کنند، ابتدا باید شناخت روشنی از زشتی رفتار داشته باشند تا بتوانند زمینه مناسبی را برای حذف آن رفتار ایجاد کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha