سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
مرتضی قربانی معاون آموزش آذر شرقی

حوزه/ طلاب آذربایجان شرقی در المپیاد کشوری که در چهار مقطع پایه های 3، 6، 8، 10 برگزار شد، حائز رتبه های برتر کشوری شدند و در ویژه برنامه ای از آنان تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی قربانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه»، در تبریز، با بیان این‌که رتبه علمی مدارس علمیه استان افزایش یافته است، گفت: طلاب استان در مباحث علمی حوزوی از رشد چشم گیری برخوردارند و این مسئله حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به رتبه های کسب شده توسط طلاب استان در المپیاد های کشوری، ابراز داشت: طلاب آذربایجان شرقی در المپیاد کشوری که در چهار مقطع پایه های 3، 6، 8، 10 برگزار شد، حائز رتبه های برتر کشوری شدند و در ویژه برنامه ای از آنان تجلیل خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: 62 نفر از طلاب استان در ادبیات عرب به مرحله کشوری راه یافته بودند و توانستند رتبه های اول و سوم المپیاد کشوری را کسب کنند و این مسئله نشان دهنده ظرفیت و توان بالای این استان در خصوص ادبیات عرب است.

وی با بیان اینکه در مقطع دوم المپیاد کشوری نیز رتبه نخست به استان آذربایجان شرقی تعلق گرفت، گفت: سال گذشته که در مقطع چهارم المپیاد، رتبه نخست به قم تعلق گرفته بود نیز نفرات برتر از طلاب استان آذربایجان شرقی بودند.

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه از زمان تصدی مدیریت حوزه علمیه استان توسط حجت الاسلام انتظاری، این حوزه از رشد چشمگیری برخوردار بوده، گفت: میانگین معدل طلاب استان از 14 به 15.56 افزایش یافته، به عبارتی 1.5 نمره افزایش را شاهد بوده ایم.

وی با ذکر این مطلب که برنامه هایی جهت افزایش کمی و کیفی سطح معلومات طلاب در نظر گرفته ایم تا درصد قبولی آنان را افزایش دهیم، در رابطه با درصد قبولی در مدارس علمیه استان، گفت: در خرداد سال گذشته 82 درصد قبولی داشته ایم که امسال این میزان به 86 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha