پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
علی رضایی - بیرجند

حوزه/ امام جمعه بیرجند، شهید بهشتی را یکی از بهترین و مظلومترین یاوران امام خمینی دانست و گفت: شهید بهشتی، شهید راه ولایت بود او علاوه بر سرباز ولایت، عالمی ربانی بود که در مسیرقرآن و اسلام مظلومانه زیست و مظلومانه به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی، امام جمعه بیرجند در گرامیداشت شهدای هفت تیر مسیر شهدا را مهمترین وظیفه مسئولین و مردم دانست و عنوان کرد: 72 تن از بهترین یاران انقلاب اسلامی ایران که عشق به قرآن ، اسلام و ولایت داشتند در بمب گذاری سال شصت به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به ریخته شدن خون شهدای این واقعه برای حفظ هویت اسلام اظهار کرد: شهدا، جانشان را دادند تا قرآن و نهج البلاغه باقی بماند و این  عشق به قرآن، اسلام و ولایت سبب شهادت آنان شد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شهدا جان خود را اهدا نمودند تا کربلای ایران در عصر ما رقم بخورد خاطر نشان کرد: واقعه هفت تیر حلقه اتصال انسانیت در عصر معاصر بود و شهادت آنان بهترین هدیه ای بود که خدا به آنها عطا کرد.

وی، با تاکید بر اینکه شهید بهشتی مظلومانه از مظلومان و مستضعفان دفاع کرد؛ ادامه داد: شهید بهشتی عالم ربانی بود که مظلومانه با همه مسئولیتی که در جامعه و انقلاب اسلامی  به عهده داشت در راه دفاع از ولایت به شهادت رسید.

 امام جمعه بیرجند شهید بهشتی را یکی از بهترین و مظلومترین یاوران امام خمینی(ره) دانست و خاطر نشان کرد:شهید بهشتی، شهید راه ولایت بود، او علاوه بر سرباز ولایت، عالمی ربانی بود که در مسیرقرآن واسلام مظلومانه زیست و مظلومانه به شهادت رسید.

وی جهاد در عرصه فرهنگ را لازمه هر دورانی دانست و گفت: در قبل از انقلاب شهید بهشتی و مقام معظم رهبری با وجود تمام مشکلات به قم سفر می کردند و درس می دادند که این امر نمونه ای از جهاد فرهنگی در زمان انقلاب بود.

حجت الاسلام رضایی دلیل ترور شخصیت های برجسته نظام و انقلاب را نفوذ و رخنه کردن دشمن در خانه و زندگی ما  عنوان کرد و افزود: استکبار جهانی با همه کینه و ترفندهای خود می خواهد به خانه های ملت رسوخ کند تا بتواند بزرگترین جنایت ها را در ایران و جهان انجام دهد.

وی با تاکید بر خواب نبودن مردم در تمام  عرصه ها ادامه داد: نباید بگذارید که دیو استکبار و هوای نفس ما را از انسانیت، شهداء و ولایت دور کند که این هدف استکبار است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تنها راه پیروزی بر استکبار جهانی، استقامت و ایستادگی در برابر تحریم هاست تاکید کرد: پیروزی ما در گرو اطاعت از قرآن، اسلام و ولایت است، نه در سایه حمایت از استکبار و دل بستن به مستکبرین جهان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha