یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضایی بیرجندی

امام جمعه بیرجند، راه حل تمام مشکلات را در فرهنگ و زندگی اهل بیت علیه‌السلام دانست وافزود: اگر رفتار و منش زندگی اهل بیت(ع) در جامعه پیاده شود دیگر پرونده قضایی شکل نخواهد گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند ، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، عصر امروز در دیدار با  مسئولان، قضات و کارمندان دستگاه‌های قضایی خراسان‌جنوبی  در مورد تربیت انسان رشد یافته اظهار کرد: اگر هر انسانی برای ایجاد جامعه اسلامی از دو نعمت ویژه خداوند یعنی عقل و دین به درستی بهرمند شود و آنها را در مکتب اسلام و قرآن پرورش دهد به جایگاه انسان کامل خواهد رسید.

وی ، جایگاه دین در تکامل انسان را مهم عنوان کرد و افزود: دین مکمل عقل و این دو به  منزله هویت انسان کامل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی جایگاه قرآن را در ماه ضیافت الهی بسیار مهم دانست و خاطرنشان  کرد: پژوهش و تحقیق در مورد حقایق ناب قرآن و اهل بیت علیه‌السلام و نگاه محققانه و پژوهشی می تواند ما را در پرورش جامعه اسلامی کمک کند.

امام جمعه بیرجند به نقش فرهنگ در جامعه تاکید کرد و افزود: باید در جامعه  ابعاد مختلف اجتماعی دارای  پیوست فرهنگی باشد .

وی ادامه داد: فرهنگ برگرفته شده از اسلام و قرآن باعث پیشرفت نظام اجتماعی خواهد شد.

این استاد حوزه،  پژوهش در مورد رهایی یافتن از معضلات طلاق را نیاز جامعه دانست واظهار داشت: در جامعه اسلامی نباید قاضی تنها به دنبال صادرکردن حکم طلاق باشد بلکه باید برای کاهش آمار طلاق احساس مسئولیت کند.

وی ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های جامعه به ویژه طلاق مربوط به عقده‌های درونی افراد در بنیان خانواده است که برای حل این موضوع باید چاره ای اندیشید.

امام جمعه بیرجند راه حل  تمام مشکلات را در فرهنگ و زندگی اهل بیت علیه‌السلام عنوان کرد وافزود: اگر رفتار و منش زندگی اهل بیت(ع) در جامعه پیاده شود کار به دادگاه نخواهد رسید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha