جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری سه برنامه تابستانی توسط این اداره برای غنی سازی اوقات فراغت طلاب و اساتید خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حسن حسینی، در تشریح برنامه های این اداره در طول تابستان اظهارداشت: این اداره در راستای اهداف و رسالت های خود و هم چنین غنی سازی اوقات فراغت طلاب،برای ایام تابستان برنامه های متعددی را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: طرح میثاق طلبگی  اولین برنامه ای است که تهیه محتوا، نظارت و برنامه ریزی آن توسط این اداره برنامه ریزی شده و در استان های مختلف اجرا خواهدشد.

به گفته وی ، طرح میثاق طلبگی، در راستای آشنایی متقاضیان ورود به حوزه با فضای طلبگی و حوزه برگزار می گردد.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی، با اشاره به تفاوت امسال این برنامه با سال های گذشته ابرازداشت: در طول سالیان گذشته این برنامه به صورت غیرمتمرکز برگزار می گردید که امسال در تلاشیم تا این طرح به صورت متمرکز در استان ها برگزار گردد.

حجت الاسلام حسینی، در خصوص مزایای برگزاری متمرکز این طرح گفت: یکی از مهم ترین مزایای این طرح نظارت مستقیم بر برگزاری هر چه با کیفیت دوره ها است ؛ از طرفی به دلیل متمرکز بودن ، ساماندهی اعزام اساتید به این دوره  به راحتی انجام و هر استانی خواهد توانست از حضور اساتید مبرز بهره ببرد.

وی در خصوص زمان برگزاری این طرح  تصریح کرد: برنامه زمان بندی متمرکزی برای اجرای برنامه در نظر گرفته شده ولی با توجه به قرار گیری در ماه مبارک رمضان ،  در برخی از استانها به دلیل مساعد نبودن شرایط  این طرح به بعد از این ماه مبارک موکول شده است؛ امیدورایم تا پایان مردادماه تمام استان ها این دوره را برگزار نمایند.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی، با بیان اینکه سال گذشته این طرح در 19 استان کشور به صورت متمرکز برگزار گردید، بیان داشت: امسال در تلاشیم تا این طرح در استان های بیشتری به صورت متمرکز برگزار گردد.

وی ، ضیافت ملکوت را دیگر برنامه اداره تربیت اخلاقی در ایام تابستان برشمرد و یادآورشد: این طرح به منظور ارتقای سطح تربیت اخلاقی طلاب پایه های 3 تا 6 و به صورت کلاسی و کارگاهی در تابستان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه تا کنون 4 دوره این طرح برگزار شده است، اضافه کرد: جهت ارتقاء سطح کیفی دوره ها و مشارکت مراکز استانی، دوره تربیت اخلاقی ضیافت ملکوت در تابستان سال جاری چهار دوره در شهرستان های شهرکرد و  بناب برگزار می شود.

وی  از حضور بیش از 650 طلبه برای حضور در این دوره خبرداد و خاطرنشان ساخت  : هدف نهایی این طرح آشنایی طلاب با  زی طلبگی و آمادگی آنان برای حضور در عرصه های تبلیغی است.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی، تصریح کرد: برنامه دیگر  این اداره در طول تابستان برگزاری دوره مهارت افزایی  تربیتی  و تهذیبی  اساتید و مدیران است که طبق سنوات گذشته و البته با رویکرد و کیفیت بهتری برگزار خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha