شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اعتکاف

حوزه/ نخستین اعتکاف رمضانیه ویژه جوانان و نخبگان با عنوان «باید چراغ شوی...» در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»، از اصفهان، مهدی شریف، دبیر اجرایی اعتکاف رمضانیه کاشان، در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبرگفت: نخستین اعتکاف رمضانیه ویژه جوانان و نخبگان با عنوان «باید چراغ شوی...» به همت هیئت امنای مسجد شهدای کربلا و با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، از 26 تا 28 ماه مبارک رمضان، به مدت سه روز، در مسجد شهدای کربلا ویژه برادران و مسجد الحسین(ع) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

مسؤول فرهنگی هیئت امنای مسجد شهدای کربلای کاشان در خصوص برگزاری اعتکاف رمضان، خاطر نشان کرد: اعتکاف ماه رجب هر سال با حضور قشر منتخب نخبه و تحصیلکرده کاشان در این مسجد برگزار می شد، اما امسال به دلیل تقارن این ایام با روزهای امتحان دانشجویان این مراسم لغو شد.

وی افزود: براساس توصیه آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان مبنی بر احیای سنت نبوی با برگزاری اعتکاف دهه پایانی رمضان، هیئت امنا را بر آن داشت تا امسال برای نخستین بار در سطح شهرستان، اعتکاف رمضانیه را در روزهای پایانی ماه ضیافت الهی برگزار کند.

شریف، هدف از برگزاری این اعتکاف را توجه قشر جوان به روایات و سیره معصومین(ع) مبنی بر این که اصل اعتکاف در ماه رمضان است، عنوان کرد و افزود: روایات متعددی از معصومین(ع) رسیده که برترین زمان اعتکاف، دهه آخر ماه مبارک رمضان است و سیره ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی همچون امام خمینی(ره)، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی و... نیز بر همین اساس است.

دبیر اجرایی اعتکاف رمضانیه کاشان ادامه داد: برنامه های متنوعی شامل مناجات خوانی، ختم قرآن، قرائت ادعیه، برگزاری گفتمان های دینی و کارگاه های بصیرتی ، احیای شب 27 رمضان و ... برای معتکفین پیش بینی شده است.

شریف افزود: همچنین در این آئین، معتکفین از سخنرانی خطبای برجسته از اساتید اخلاق و راویان نامی دفاع مقدس بهره مند خواهند شد.

مسئول فرهنگی هیئت امنای مسجد شهدای کربلا در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند تا ساعت 23 روز یک شنبه 21 تیرماه به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه www.kashansabt.ir  نام نویسی کنند و یا با مراجعه حضوری به مسجد شهدای کربلا واقع در بلوار امام رضا(ع)، خیابان پاسگاه اقدام به ثبت نام نمایند.

وی افزود: همچنین مراکز ثبت نام «بهشت کتاب» واقع در خیابان شهید بهشتی روبروی مسجد شامخی، «مرکز خدمات اینترنتی ایلیا» واقع در چهارراه آیت الله کاشانی، خیابان بهشتی و «مرکز خدمات کامپیوتری راهبر رایانه» خیابان 22 بهمن، کوچه توحید 25 تا ساعت 15 روز 21 تیرماه آماده ثبت نام حضوری علاقه مندان خواهند بود.

انتهای پیام 38/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha