جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام جواهریان مرکز خدمات کاشان

حوزه/ روحانیون پیشکسوت عمری را به ارشاد مردم و ترویج مکتب اهل بیت(ع) پرداخته و امروز هم مردم از تجربیات و ارشادات آنان استفاده می کنند.

حجت الاسلام جواهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کاشان با تاکید بر ضرورت تکریم روحانیون پیشکسوت، به آیه 18 سوره آل عمران " شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِكَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ " اشاره کرد و آن را نشان دهنده جایگاه اهل علم در نزد خداوند متعال دانست و ابراز داشت: در کتاب های معتبری همانند کافی، بحار الانوار و ... معمولا اولین باب ها در مورد علم، عالم و جایگاه و احترام آنها آمده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان در ادامه به اجرای طرح تکریم معمرین(روحانیون پیشکسوت) اشاره کرد و گفت: سپاسگزاری از زحمات عالمانی که در کمال صداقت و درستکاری، بهترین سال های عمر خود را در جهت تعلیم علم و ترویج مکتب اهل بیت (ع) گذرانده و با توکل به خداوند متعال و با کوله باری از تجربه، برگ زرینی در کارنامه خود برجای گذاشته و باعث آثار و برکات فراوانی در اجتماع شده اند، لازم است.

حجت الاسلام جواهریان ادامه داد: طرح اکرام روحانیون پیشکسوت در سال های اخیر توسط مرکز خدمات حوزه های علمیه، از اوایل ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز می گردد و مسئولین مرکز با حضور در کنار این بزرگواران، علاوه بر دلجویی و بررسی مشکلات احتمالی آنان، از نظرات، پیشنهادات و تجربیات ارزنده آنها استفاده می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تکریم معمرین در منطقه کاشان، افزود: در قالب این طرح تعداد 24 نفر از روحانیون پیشکسوت شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز و شهرهای ابوزید آباد و قمصر تجلیل به عمل آمد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان یادآور شد: روحانیون پیشکسوت عمری را به ارشاد مردم و ترویج مکتب اهل بیت (ع) پرداخته و امروز هم مردم از تجربیات و ارشادات آنان استفاده می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha