دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/ دولت اسلامی باید با ابزارهای فرهنگی قوی و گسترده و مبادلات درخور و ایجاد جایگزین برتر در عرصه های فرهنگی به‌ویژه مسئله ی حجاب و عفاف، در مقابل تهاجمات فرهنگی غرب بایستد و از فرهنگ حجاب، غافل نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه به‌عنوان "روز ملی حجاب و عفاف"، گفت: نامگذاری این روز برگرفته از یک واقعه تاریخی است که دژخیمان رضاخان در سال 1314 مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

وی افزود: رضا‌خان با مشاهد‌ه تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌‌ کمال‌ آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ی مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستای اسلام‌زدائی و به‌ویژه حجاب‌زدائی گام برداشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: اقدامات رضاخان در جهت حجاب زدایی واکنش و مخالفت‌های مردمی را به رهبری روحانیت به همراه داشت که در نهایت به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم در حمایت از حجاب و عفاف منجر شد.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: قیام مردم مشهد و واقعه‌ی مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شومش در کشور ریشه ‌کن نشده است.

وی در ادامه افزود: یادآوری پیام شهدای حادثه خونین مسجد گوهرشاد در عصر حاضر ضروری است تا دختران و زنان ما بدانند برای حفظ گوهر حجاب بیش از سه هزار نفر شهید راه حجاب شدند و قزاق های رضا شاه پهلوی شهدا را در کامیون ها ریخته و با اوج مظلومیت آن ها را در خندق هایی که در محله خشتمال ها و باغ خونی مشهد پیش بینی شده بود دفن کردند.

این فعال فرهنگی به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) در مورد مظاهر بی عفتی و بی حجابی در دوره آخرالزمان اشاره کرد و گفت: در این روایت به زنانی اشاره می‌شود که به ظاهر پوشیده، اما در واقع برهنه اند و از خانه با خودآرایی بیرون می آیند و آنان را از دین بیرون رفته و در فتنه ها وارد شده می داند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: یکی از راه‌های ترویج عفاف و حجاب، ارائه الگوها و مدل‌های مناسب برای زندگی مردم است که از جمله این الگوها زندگی ائمه (ع) است و حتی در عصر حاضر زندگی خانواده امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی برای رسیدن به عفت و حجاب می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی باید محور سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های خود را معرفی شخصیت زنان بزرگ و موفق عالم و بانوان محجبه ی موفق در عرصه های مختلف علم آموزی و نوآوری قرار دهند، تا بدین وسیله فرزندان جامعه را به تأسی و الگوگیری از آن ها فرا خوانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: بهترین روش در نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب، برنامه ریزی برای خانواده ها و اطلاع‌رسانی در زمینه ی شناخت کودک، نیازها و ویژگی های او نسبت به مسأله ی عفاف است تا بدین وسیله از همان سال های اول زندگی به فرهنگ سازی در افراد و خانواده ها پرداخته شود، پس از خانواده، مدرسه نیز می تواند عهده دار نهادینه سازی چنین فرهنگی باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان، نقش دولت را در فرهنگ سازی حجاب مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت اسلامی باید با ابزارهای فرهنگی قوی و گسترده و مبادلات درخور و ایجاد جایگزین برتر در عرصه های فرهنگی به‌ویژه مسئله ی حجاب و عفاف، در مقابل تهاجمات فرهنگی غرب بایستد و از فرهنگ حجاب، غافل نشود.

حجت الاسلام حسینی افزود: یکی از کارها و اقدامات دولت در این راستا می تواند حمایت از برنامه سازان و متولیان امور فرهنگ دینی در زمینه ی نهادینه سازی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اهمیت اقدامات سلبی از سوی حاکمیت در مسأله حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: بی حیایی و بدحجابی خلاف شرع و یک جرم اخلاقی و اجتماعی است و هر جرمی هم طبق شرع الهی و قانون مدنی نظام اسلامی حد و تعزیر دارد و حاکم اسلامی حق دارد متخلفان را کیفر نماید.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: امروز نظارت نیروی انتظامی بر جلوه های بدحجابی در جامعه، نقش مهمی دارد و می تواند نقش بازدارنده و پیشگیرانه از جرم را ایفا کند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha