دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجاب

حوزه/ از روحانیت انتظار می‌رود در جهت فراگیر شدن مسئله عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است، مردم را به وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر ارشاد و مسئولان را به اجرای قانون عفاف و حجاب تشویق نمایید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امروز مسئله عفاف و حجاب یک مسئله‌ی صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی به عنوان هویت و شعار انقلاب و پرچم شهادت و مقاومت به شمار می‌آید که اهتمام و پایبندی به آن نیازمند عزم و همکاری دو جانبه مسئولان و مردم می باشد، چرا که بی توجهی به این عرصه مهم، میدان را بری گسترش فرهنگ خانمان سوز بدحجابی و بی حجابی مهیا می کند و آثار زیانبار آن دامنگیر جامعه خواهد شد.

بنیاد عفاف و حجاب به مناسبت فرارسیدن 21 تیرماه "روز ملی عفاف و حجاب" در بیانیه 6 ماده ای، مسئولان قوای سه گانه وملت انقلابی ایران اسلامی را به امر به معروف و برخورد قاطع با مظاهر بدحجابی و همچنین اهتمام ویژه به فرهنگ سازی حجاب دعوت کرده و از روحانیت خواسته که مسئولان را به اجرای قانون  عفاف و حجاب تشویق و ترغیب کند.

 1-   دولت جمهوری اسلامی با توجه به شعار تدبیر‌گرایی و عقلانیت مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجراء و محور کارهای دستگاه‌های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاه‌ های اجرایی تحت پوشش جدا اعمال نماید.

2-   از مجلس محترم شورای اسلامی می‌خواهیم به دنبال اصلاح، ‌رفع ابهام،  ‌در فکر ایجاد ضمانت اجرایی و تصویب قوانین حامی و مطالبه‌کننده اجراء قانون 427 باشد.

3-  از قوه قضاییه می‌خواهیم که نیروی انتظامی را در برخورد هر چه بهتر و قاطع‌تر با حلقه‌ها و جریان‌هایی که با رویکرد معاندانه و مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور فساد می‌کنند را حمایت نموده و مجرمان و خطاکاران را تعقیب و مؤاخذه نماید.

4-   از رسانه ملی که الحمد‌الله گام های خوبی برداشته است،‌ می‌خواهیم که طبق فرمایش امام خمینی (ره) که می‌فرمایند: "صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد"، رسالت اصلی‌اش را که ترتیب انسان‌ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت‌های مردمی و غیر دولتی در تبیین ضرورت عفاف و حجاب و زیان‌های اخلاقی و اجتماعی بد‌حجابی استفاده نماید.

5-   از کلیه مراکز و نهادهای  فرهنگی خصوصاً روحانیت معزز انتظار می‌رود در جهت فراگیر شدن مسئله عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است، مردم را به وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر ارشاد و مسئولان را به اجرای قانون عفاف و حجاب تشویق نمایید.6-   با تقدیر و تشکر از دولت و نیروی انتظامی، از این نیروی پر برکت می‌خواهیم در برخورد با پدیده بد حجابی با تقویت فعالیت‌های نا محسوس خود برای پیدا کردن حلقه‌های معاند در جریان بدپوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم‌اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر بوده و با مظاهر بدحجابی قاطعانه‌تر برخورد نماید.

انتهای پیام 3/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha