یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/ در جامعه امروز نیز فاصله زیادی با مدینه فاضله و جامعه آرمانی مورد نظر امام علی(ع) مشاهده می شود، چرا که اگر دنیا در چشم مردم کوچک شمرده می شد، شاهد اختلاس و ... نبودیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه»، از كاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، در جمع عزاداران امیرالمؤمنین(ع) در مرکز هیئت ابوالفضل(ع) مسجد جامع کاشان گفت: حب دنیا، علت سقوط اخلاقی جامعه وعامل تمام جنایات بشریت در طول تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه تعلق و وابستگی به دنیا، خطرنـاک‏ترین بیمـاری و مهم‏ترین آفتی است که نهج البلاغه نسبت به آن هشدار می‏دهد، تصریح کرد: اگر حب دنیا نبود، خانه صدیقه طاهره(س) آتش نمی گرفت، فرق امام علی(ع) مظلومانه در محراب شکافته نمی شد، واقعه عاشورا رخ نمی داد و در دوره کنونی کشتار مردم بی دفاع یمن و فلسطین اتفاق نمی افتاد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با استناد به آیه هفتم سوره سجده در خلقت آفرینش، افزود: مذمت دنیا در کلام امیرالمؤمنین (ع) هرگز متوجه جهان آفرینش نیست؛ زیرا همه چیز بر پایه‏ی خیر، حکمت و حسن و غایت آفریده شده است.

حجت الاسسلام حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: این که در نهج البلاغه بر مذمت دنیا اشاره شده، تمایلات طبیعی و فطری نیست، بلکه مقصود، وابستگی به امور مادی و دنیوی و در اسارت آن‏ها بودن است که خود، توقف، رکود، سکون، نیستی و باز ایستادن از حرکت است زیرا با نظام تکاملی آفرینش معارض است .

وی با اشاره به تلاش امیرمؤمنان(ع) برای به وجود آوردن جامعه آرمانی، خاطر نشان کرد: علت گلایه حضرت و اینکه می فرمایند ای کاش بین من و شما فاصله زیادی بود و ای کاش شما را نمی دیدم، آن است که حقایقی که باید در جامعه آرمانی مورد نظر حضرت دیده شود، دیده نشد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به 12 صفت مورد اشاره حضرت برای رسیدن به جامعه آرمانی، اظهار داشت: یکی از دوازده صفات مورد نظر آن حضرت برای جامعه آرمانی "صغرالدنیا فی عینه" یعنی کوچک شمردن دنیا در چشم مردم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در جامعه امروز نیز فاصله زیادی با مدینه فاضله و جامعه آرمانی مورد نظر امام علی(ع) مشاهده می شود، چرا که اگر دنیا در چشم مردم کوچک شمرده می شد، شاهد اختلاس و ... نبودیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر شیعه واقعی و محب علی(ع)هستیم باید نگرانی آن حضرت را برطرف نموده و انتظارات امیرالمؤمینن (ع) را برای بوجود آوردن جامعه آرمانی تحقق بخشیم.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه از روایات برداشت می شود، غیرت دینی داشتن، توجه به ایتام و فقرا، هم نوع گرایی، بی تفاوت نبودن، دفاع از دین و ارزش های اصیل اسلامی همه از صفات جامعه آرمانی است.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha