دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری در دیدار مسئولان بهزیستی استان بوشهر

حوزه/ امام جمعه بوشهر با اشاره به ضرورت ساخت پارک مختص معلولین، گفت: مددجویان نوعاً دچار فقر مالی هستند، در این زمینه باید تدبیر کرد، اما این مسئله تنها به عهده کمیته امداد و یا بهزیستی نیست و نیازمند تدبیر ملی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در دیدار مسئولین بهزیستی استان بوشهر، ضمن تبریک هفته بهزیستی، با بیان اینکه برخی از شغل های عالم، دارای قداست است، گفت: مددکاری و مدیریت حوزه امداد و بهزیستی یکی از شغل های مقدس است، چون جامعه هدف آن مددجویان گرفتار چالش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای مقدس متکفل رفع چالش های زندگی انسان‌هایی است که به نحوی دچار بحران هستند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از معصومین(ع)، افزود: هر کس در رفع چالش زندگی برادران و خواهران مسلمان خود کوشش کند، از همان زمان شروع برای رفع آن چالش، خداوند نیز چالش های زندگی او را رفع می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر اضافه کرد: اثر عالیه مددکاری برای عزیزان تحت پوشش بهزیستی موجب می شود که جامعه و خود آن فرد، رفع چالش شود و از آن طرف خداوند نیز در جهت امداد به کسانی که متکفل این امر هستند، وارد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: رفع گرفتاری و آوردن لبخند بر روی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، موجب می شود که خداوند به مددکاران عنایت ویژه کند.

*نهادهای هم عرض بهزیستی ساماندهی شوند

 حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار بهزیستی، نهادهای هم عرض وجود دارد که باید ساماندهی شوند و کارهای هم‌عرض به کارهای طولی و ارتقایی تبدیل شود.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: یک نوع پیشگیری، پیشگیری جسمی است که مراکز پزشکی باید طوری برنامه ریزی کنند که از معلولیت ها، نقص جسم و شرایط عقب مانی ذهنی جلوگیری کنند. نوع دیگری از پیشگیری، پیشگیری از طلاق است که الحمدالله استان بوشهر طبق آخرین آمار در این زمینه توفیقات خوبی حاصل کرده است.

*ضرورت آموز ش های قبل از ازدواج

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر تصریح کرد: ما باید به درجه ای برسیم که آمار کاهش طلاق بسیار بهتر شود و این مسئله با آموزش های قبل از ازدواج و ایجاد مهارت های زندگی برای زوجین و مشاوره ها حاصل می شود.

وی ادامه داد: نقش مشاور در این زمینه بسیار مهم است، اما باید با آموزش آموزه های اسلامی همراه باشد، چون برخی از مشاورین، خود هدایت به طلاق می کنند و به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به توسعه زیرساختی استان بوشهر، افزود: استان بوشهر یکی از استان های فوق العاده ضعیف در حوزه زیرساختی در کشور است.

*پارک مختص معلولین ساخته شود

امام جمعه بوشهر با اشاره به ضرورت ساخت پارک مختص معلولین در بوشهر، اظهار داشت: خانه سالمندان، شیرخوارگاه‌ها، مراکز نگهداری ایتام و معلولین در استان بوشهر باید یکی از زیباترین ابنیه‌ی شهرها باشد همچنین توسعه زیرساخت ها و معماری متناسب با روحیات مددجویی، نکته بسیار مهمی است و باید بر روی آن کار شود.

*لزوم تدبیر ملی فقر زدایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشر با تاکید بر این که باید با برنامه ریزی و مدیریت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به حداقل مراجعه مددجویی برسند، گفت: مددجویان تحت پوشش نوعاً دچار فقر مالی در ابتدای زندگی هستند، در این زمینه باید تدبیر کرد، اما این مسئله تنها به عهده کمیته امام خمینی (ره) یا بهزیستی نیست و نیازمند تدبیر ملی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha