دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تعیین تکلیف تمامی اراضی موجود در کشور را ضروری دانست و گفت: باید با زمین خواران برخورد شود تا کسی نتواند به ناحق نسبت به اراضی ادعای مالکیت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، پیش از ظهر امروز در نشستی با دکتر احمد تویسرکانی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن تبریک میلاد ثامن الائمه امام رضا (ع)، اظهارداشت: یکی از کارهای مهم در فقه اسلامی، عرصه حقوق ثبت است، به همین خاطر در آخرین آیه سوره بقره این معنا وجود دارد و در روایات  فقهی نیز بر روی این مسئله تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تعیین تکلیف تمامی اراضی موجود در کشور را ضروری دانست و افزود: باید با زمین خواران برخورد شود تا کسی نتواند به ناحق نسبت به اراضی ادعای مالکیت کند.

وی ادامه داد: طرح ثبت اراضی کشور که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک در حال انجام می باشد، اقدام بسیار مهمی است و اگر به درستی انجام گیرد، کار بزرگی در کشور صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري با اشاره به وضعیت اراضی استان بوشهر، گفت: زمین های این استان، بیش از استان های دیگر ارزش پیدا کرده، لذا انگیزه برای تملک غیرقانونی اراضی آن و زمین خواری بیشتر وجود دارد، لذا باید به سرعت وضعیت اراضی مشخص، اسناد آن صادر و نسبت به زمین خواری پیشگیری شود.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: این کار باید هر چه زودتر در استان بوشهر انجام گیرد، چون پروژه های بزرگی در استان مانند مناطق آزاد در دست اقدام است و باید از زمین خواری های احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha