شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امر به معروف

حوزه / دبیر شورای روحانیت اهل سنت روانسرگفت: با اهتمام همگان به امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، معنویت در جامعه افزایش می یابد.

ماموستا یحیی شهبازی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اهمیت سلامت اخلاقی در جامعه اظهار داشت : همه ما باید با پرداختن به رسالت و وظیفه  خود در راستاس نهادنیه کردن  امر به معروف و نهی از منکر، معنویت را در جامعه افزایش دهیم.

وی، با اشاره به آسیب پذیر بودن قشر جوان و نوجوان گفت : جمعیت عظیم کشور را این قشر مهم که سرمایه اصلی   ما هستند تشکیل می دهند که بسیار آسیب پذیر بوده و وظیفه اهل علم است که در این زمینه  با جهادی فرهنگی بستری مناسب همراه با آموزه های دینی اسلامی رابرای این نسل فراهم نمایند.

این روحانی اهل سنت، با بیان اینکه اسلام بی تفاوت بودن پیروانش را نسبت به همدیگر نمی پذیرد، تصریح کرد : دین مبین اسلام در کنار برنامه های فردی و اجتماعی، امر به معروف و نهی منکر را قرار داده است و به همه مسلمانان در اجرای این وظیفه اساسی تاکید نموده است.

ماموستا شهبازی گفت : در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر آیات و احادیث بسیاری آمده است و تلاش ما بایستی باید  به نوعی باشد که در برخورد با  جوانان، عزت نفس افراد حفظ شود.

دبیر شورای روحانیت شهرستان یاد آورشد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ما زمانی می توانیم موفق باشیم که خود تمامی معروفات را بشناسیم و بدان ها عمل کنیم و بالطبع از منکرات به دور باشیم و زمینه منکرات را از بین ببریم .

وی خاطرنشان  کرد : دوری از این امر مهم و بی تفاوتی نسبت به آن خطراتی را برای جوانان و جامعه در پی خواهد داشت و باید سعی کنیم با دوستی و بسیار نرم این امر را انجام دهیم تا شاهد بیشترین تاثیر آن باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha