شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/ یکی از دلایل طولانی بودن مذاکرات هسته ای، ایستادگی و مقاومت ایران در برابر زیاده خواهی های غرب بود که دشمن به این نتیجه رسید که به جای تقابل بهتر است به تعامل با ایران بیاندیشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که ایران هم اکنون نقطه ثبات در منطقه است، گفت:این نقطه ثبات برگرفته از روحیه استقامت، ایستادگی و پایمردی ملت قهرمان ایران است و همین ویژگی موجب شد که دشمنان به جای تقابل، با تعامل وارد مذاکره با ایران شوند.

وی با اشاره به این که رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، چراغ راه آنان در دستیابی به این توافق بود، افزود: رهبر معظم انقلاب با ترسیم خطوط قرمز، مسیر توافق عزتمندانه و آبرومندانه هستند را مشخص کردند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که ملت بزرگ ایران، ملتی قهرمان است که در برهه های مختلف تاریخی به خوبی مقاومت و ایستادگی خود را به نمایش گذاشته است، ابرازداشت: ملت بزرگ ایران همیشه با ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های دشمن، به دنبال حق خواهی و گرفتن حقوق خود بوده و همین ویژگی موجب می شود که در تمام تصیمات خود راه درست را انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به این که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از حقوق مسلم ملت ها از جمله ایران است، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل طولانی بودن مذاکرات هسته ای، ایستادگی و مقاومت ایران در برابر زیاده خواهی های غرب بود که دشمن به این نتیجه رسید که به جای تقابل بهتر است به تعامل با ایران بیاندیشد.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب هرگز به فکر موفقیت و پیشرفت ایران و جوانان این مرزو بوم  نیستند، تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری و عدم اعتماد به آمریکا، خطوط قرمز برای این مذاکرات را ترسیم کردند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به این که توافق هسته ای ایران تا این مرحله نیز مرهون مجاهدت ها و خون شهدای گرانقدر هسته ای است، گفت: در ادامه مسیر توافق باید عزت انقلاب اسلامی، اقتدار نظام و همچنین حقوق عزتمندانه ملت و دولت حفظ شود وعاقلانه و منطقی ادامه مسیر دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha