یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دیدار شهردار قم با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ این مقام مسئول با اشاره به اهميت ویژه حوزه‌هاي علميه، روحانيون و علما در توسعه شهر قم، گفت: جايگاه حوزه علميه و علما در شهر قم بسيار والاست و تفاهم مديريت شهري با حوزه‌هاي علميه از ضرورت‌هاي توسعه شهر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دكتر سقائيان نژاد امروز در ديدار با آيت الله حسيني بوشهري در دفتر مدیر حوزه های علمیه، شهر قم را خاستگاه اسلام شيعي دانست و گفت: اگر بخواهيم قم توسعه‌اي فرهنگ محور داشته باشد و در دام فرهنگ غيراسلامي نيافتد، بايد برنامه‌اي ويژه و ملي را براي اين شهر تدوين كنيم.

وي با اشاره به اهميت ویژه حوزه‌هاي علميه، روحانيون و علما در توسعه شهر قم، اظهار داشت: جايگاه حوزه علميه و علما در شهر قم بسيار والاست و تفاهم مديريت شهري با حوزه‌هاي علميه از ضرورت‌هاي توسعه شهر است، پس قم را در قامت پایگاه شیعه توسعه می دهیم.

شهردار قم در ادامه به مختصات ويژه بلوار پيامبر اعظم(ص) اشاره و خاطرنشان ساخت: ابتدا و انتهاي اين بلوار، حرم است و اين مهم، موقعيت اين بلوار را بسيار ويژه مي‌كند و مديريت شهري درصدد است از منظري تمدني براي توسعه اين بلوار برنامه‌ريزي نماید.

دكتر سقائيان نژاد در پایان با بيان اينكه فرهنگ، اصلی اساسي در توسعه پايدار است، تصریح کرد: باید محور اساسي در شهر قم موضوع فرهنگ باشد؛ چراکه انقلاب ما، انقلابی فرهنگی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha