شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام موسی صدر

حوزه/ مسلم و بدیهی است که امام صدر و دو همراهش در لیبی هستند و مقامات انقلابی لیبی نیز این مسئله را تأیید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مؤسسۀ امام موسی صدر، حسن الشامی، دبیر کمیتۀ رسمی پیگیری قضیۀ امام موسی صدر و دو همراهش دربارۀ اذعان اخیر دستگاه قضایی ایتالیا به خارج نشدن امام صدر از لیبی، گفت: پس از شکایت خانوادۀ امام موسی صدر در دسامبر 2014، دادستان رم در تاریخ 22 جون 2015 دادخواستی را صادر کرد. در این دادخواست تحقیقات و تحلیل‌ها و مستنداتی وجود دارد که تأکید می‌کند امام و دو همراهش نه سوار هواپیمایی ایتالیا شده‌اند و نه وارد رم. دامنۀ این مستندات و تحقیقات، از هتل الشاطی در طرابلس تا فرودگاه طرابلس و فرودگاه فیومیچینوی رم تا هتل هالید‌ی‌این در رم گسترده بوده است.

الشامی که با خبرنگار شبکۀ تلویزیونی المنار سخن می‌گفت، افزود: حکم اخیر قاضی پرونده که در تاریخ بیستم جولای 2015 صادر شده است، مبتنی بر این دادخواست دادستان ایتالیا بوده است.

وی گفت: البته باید بدانید که ما در کمیتۀ رسمی پیگیری قضیۀ امام موسی صدر هرگز کارمان را برای صدور این حکم متوقف نکرده‌ایم و کار ما معطل این حکم نبوده است، زیرا برای ما مسلم و بدیهی است که امام صدر و دو همراهش در لیبی هستند و مقامات انقلابی لیبی نیز این مسئله را تأیید کرده‌اند.

قاضی پروندۀ ربودن امام موسی صدر و دو همراهش توضیح داد: ما باید در لیبی کارمان را پیگیری و سرزمین لیبی را جست‌وجو کنیم. هرچند همه از وضعیت دشوار لیبی و سختی‌هایی که کار در آن‌جا دارد، مطلع‌اند اما صحنه و میدان اصلی کار و فعالیت ما خاک لیبی است.

گفتنی است، اخیراً نبیه بری رئیس پارلمان لبنان، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که دستگاه قضایی ایتالیا اذعان کرده است که ربودن امام موسی صدر و دو همراه وی در خاک لیبی صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha