چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه/ مهمترین درس مکتب امام صادق(ع) در عصر حاضر، معرفت دینی و بصیرت سیاسی است و سخنان و موضع گیری های بسیار مهم حضرت در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ایشان نیز مصداق همین درس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ، در سالن همایش های جهاد کشاورزی استان، در خرم آباد با اشاره به این که امروز افتخار ما این است که بر سر سفره امام صادق(ع) نشسته ایم، گفت: امام صادق(ع) در دوران بسیار حساس و مهمی زندگی کردند و با توجه به با انواع ترفندها و سیاست های حکام آن زمان، تلاش کردند مکتب اهل بیت(ع) را زنده نمایند تا جایی که مکتب تشیع به مکتب جعفری معروف شد.

امام جمعه خرم آباد  ادامه داد: مهمترین درس مکتب امام صادق(ع) در عصر حاضر، معرفت دینی و بصیرت سیاسی است و سخنان و موضع گیری های بسیار مهم حضرت در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ایشان نیز مصداق همین درس است.

وی با بیان این که براساس روایات، روح عبادت در معرفت دینی و بصیرت سیاسی نهفته است، ابرازداشت: امروز ما طلایه دار تبلیغ معرفت دینی هستیم و باید تلاش کنیم این بینش را در جامعه نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این که مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت بصیرت می فرمایند"بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی و پیچیده امروز است"، یادآور شد: اگر کسی این قطب نما را نداشته باشد، ممکن است خود را در محاصره دشمن ببیند، لذا لزوم بصیرت افزایی در جامعه ضروری است.

وی، به ماجرای فتنه 88 اشاره کرد و گفت: فتنه گران به بیراهه رفتند و مسیر خود را درست انتخاب نکردند، اینجاست که رهنمودهای مقام معظم رهبری برگرفته از مکتب امام صادق(ع)، نمایان تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به این که امام صادق(ع) فرموده اند "اگر شخصی در مکتب ما معرفت دینی و بصیرت سیاسی پیدا نکند و به وسیله معرفت و بصیرت بی نیاز نشود، محتاج مخالفان خواهد شد"، خاطر نشان کرد: "یقینا اگر فردی محتاج دشمن شود، اهداف دشمن را نیز در جامعه پیاده خواهد کرد و وارد گمراهی و ضلالت می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه افزود: خوارج نیز اهل عبادت بودند، ولی بی بصیرتی آنها موجب شد که در مقابل امام علی(ع) بایستند و در نهایت ایشان را به شهادت برسانند.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که تنها راه انتقال معارف دینی و بصیرت سیاسی، پیروی از قرآن و ولایت است، تصریح کرد: در عصر امروز هم که دشمنان قصد دارند اهداف دین و انقلاب را خدشه دار کنند، مهمترین وظیفه ما این است که با عمل به قرآن و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، نقشه های شوم را خنثی و دشمنان را نا امید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر این که بصیرت سیاسی دارای شاخصه مهمی بنام تبعیت از ولایت است، تصریح کرد: امروز باید با در کنار هم قرار دادن قرآن و ولایت و عمل به دستورات این دو گوه گرانبها، بصیرت دینی و سیاسی را در جامعه افزایش دهیم.

وی در پایان با اشاره به این که همه باید نسبت به تحقق بصیرت و انتقال آن در جامعه قدم برداریم، گفت: قطعا بی بصیرتی و جهالت خطرناک است و باید مردم را با تبعات و خطرات آن آشنا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha