شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: حوزه های علمیه و حوزویان ، امانت داران صدیق میراث عظیم برجای مانده از وجود نازنین امام صادق(ع) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: حوزویان بی شک باید بیش از همه اقشار دیگر نسبت به حراست و پاسداری از این میراث عظیم به خصوص نشر و ترویج آموزه های اهل بیت(ع) از جمله امام صادق(ع) همت ورزند و انصافاً از دیرباز در همین مسیر گام برداشته اند.

وی افزود: گمشده امروز بشر دست یابی به معارف ناب اهل بیت(ع) است به ویژه از ناحیه امام صادق(ع) که احادیث و روایات بسیار گرانبهایی از ایشان به دست ما رسیده است و عمل به آن ها ضامن سعادت انسان هاست.

این استاد حوزه همچنین بر لزوم شناخت هر چه بیشتر و بهتر سیره و سنت امام صادق(ع) در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: همه طلاب و فضلای حوزه های علمیه، شاگردان مکتب صادق آل محمد(ص) هستند و همچنین مبلغان و مروجان این مکتب انسان ساز به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به حجم انبوه شبهات و شبیخون فرهنگی و عقیدتی دشمن، حوزه های علمیه بیش از هر زمان دیگری می بایست سنت و روش امام صادق (ع)را در حفظ و صیانت از دین و آیین اسلام و حفظ اسلام نابی که حقیقتا امام عزیز و مقام معظم رهبری در این مملکت استوار کردند، ترویج داده و به دفع حملات و شبهات دشمنان اهل بیت(ع) همت گمارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال یادآور شد: چنین ایام مناسبی بهترین فرصت است تا مردم و به خصوص نسل جوان را با ابعاد گوناگون سبک زندگی امام صادق(ع) آشنا کرده و به این وسیله نسخه بهتر زیستن و دست یابی به کمال و سعادت را به آن ها ارایه دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha