یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی کاشان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اعزام۴۰ مبلغ به مناطق مختلف این شهرستان در دهه کرامت، گفت: دهه کرامت، فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان،حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت گفت: دهه کرامت، فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه شادی پذیرفته شده در اسلام آن شادی است که نتیجه آن عبادت، کمال و انگیزه بیشتر برای حرکت به سوی تعالی باشد، خاطر نشان کرد: اگرجشن های مذهبی بویژه جشن های اعیاد و موالید در هیئات مذهبی بتواند تفکر شیعی و تعالیم زندگی ساز ائمه اطهار علیهم السلام را برای مردم تبیین کند بهترین نوع شادی را در جامعه تزریق خواهد کرد که زودگذر نبوده و آثار ماندگار آن مشاهده خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان، مودت، محبت و اطاعت از اهل بیت را مستلزم شناخت دانست و بیان کرد: دهه کرامت ابزاری برای ارادت به خاندان وحی است و باید بتوانیم در این دهه زمینه رشد فردی و اجتماعی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه دهه کرامت در سال 94 با شعار «ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)؛ با همدلی و همزبانی» نام گذاری شده است، خاطر نشان کرد:هیئات مذهبی باید با استفاده از ظرفیت خود در جهت تحقق این شعار تلاش کنند.

وی افزود: آذین بندی معابر و میادین شهر و روستاها، برگزاری نمایشگاه عکس رضوی، مراسم شبی با قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی، مسابقه کتابخوانی و برگزاری جشن های مختلف در مساجد و حسینیه ها از جمله برنامه های هیئات مذهبی و تشکل های دینی شهرستان در دهه کرامت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از اعزام 40 مبلغ دینی به مناطق روستایی جهت سخنرانی در هیئات مذهبی و جشن های ولادت امام رضا(ع) خبر داد و خاطر نشان کرد: 20 روحانی مستقر و طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز برنامه های متنوع فرهنگی و شادیانه رضوی را در روستاهای محل استقرار خود اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: بیش از 300 هیئت مذهبی شهرستان کاشان نیز خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های ویژه رضوی در مساجد و حسینیه ها آماده می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، برگزاری جشنواره ملی" آه و آهو" و جشن بزرگ دختران آفتاب از مهم ترین برنامه های تشکل های مذهبی شهرستان کاشان در دهه کرامت است.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha