پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام داداش زاده / تبلیغات اسلامی مهاباد

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: باوجود اینکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات خود قرار داده و در میان تمامی موجودات، تنها به انسان قدرت تفکر و تصمیم گیری بخشیده، گاه دچار سردرگمی و گمراهی در برخی امور شده و نیاز به راهنمایی دارد.

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه، با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی ، مشورت را از ارکان این زندگی اعلام و اظهارداشت: بی اطلاعی و بی‌خبری انسان از آینده، بهترین راه برای جلوگیری از اشتباه در امور و  اطمینان قلبی به خداوند و مشورت با قرآن توسط افرادی است که اطلاعات کافی از دین شناسی و تفسیر آیات قرآن دارند.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) افزود: امام علی (ع) میفرمایند: «در کارها استخاره و طلب خیر کن و خود رای مباش، چه بسا کسی از روی خود رایی کاری اختیار کرده که نابودی اش در آن بوده است» بنابراین مشورت با افراد آگاه و با تجربه، انسان را در تصمیم گیری درست یاری کرده و احتمال اشتباه و خطا را کاهش می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: استخاره در امور خیر چون ازدواج، صحیح نبوده و پیش از انجام استخاره باید تمامی جوانب با اصول عقلی و منطقی سنجیده شود و سپس در صورت عدم اطمینان از عمل مورد نظر و ایجاد تردید در ذهن انسان، مشورت با قرآن جایز است.

وی تاکید کرد: به علت اینکه نتیجه استخاره با قرآن، درواقع سخن و دستور خداوند در مورد انجام آن امر بوده و عمل به آن واجب کفایی است، لذا پیش از انجام آن باید ابتدا به احادیث پیامبران و امامان معصوم(ع) مراجعه شود.

حجت الاسلام داداش زاده با تاکید بر اینکه این عمل موجب خشنودی خداوند و رضای اوست، تصریح کرد: مراجعه به استخاره نشان دهنده اهمیت و توکل مردم در امور زندگی، به این معجزه الهی بوده که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha