یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام میر کتولی

حوزه/ دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: مأمون از طریق مناظره می خواست به امام رضا(ع) ضربه بزند، ولی در هیچ کدام از آنها نتوانست به هدف خود برسد و امام با منطق قوی و استدلال و برهان برگرفته از کلام نورانی قرآن همه توطئه ها را خنثی کردند.

حجت الاسلام سید مرتضی میر­کتولی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ایام دهه کرامت، دوران حضرت امام رضا(ع) را از مقاطع حساس تاریخ و سرنوشت ساز اسلام و ظهور عصر شکوفایی علمی عنوان کرد.

وی گفت: در دوران آن حضرت، تاریخ جغرافیای اسلام بسیار پهناور بود به طوری که سال 92 هجری اروپا و اسپانیا را فرا گرفته بود.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین  اظهار داشت: یکی از راه های مقابله ای که مأمون برای مبارزه با امام رضا (ع)انتخاب کرده بود برپا کردن کرسی های مناظره علمی با حضور صاحب نظران و متفکران ادیان در علوم مختلف بود.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه ابراز داشت: مأمون چون خود انسان تحصیل کرده بود، دائم از این طریق می خواست  به امام رضا(ع) ضربه بزند، ولی در هیچ کدام از مناظرات نتوانست به هدف خود برسد و امام با منطق قوی و استدلال و برهان برگرفته از کلام نورانی قرآن همه توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  میر­کتولی افزود: این مناظرات به جای این که  علیه امام رضا(ع) تمام شود بر شکوفایی و عظمت و حقانیت ایشان افزود و محققان به یگانگی و حقیقت دین و معصومین و برگزیده گان خدا اعتراف می کردند.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) به لحاظ وسعت و گستردگی علمی بر علوم مختلفی که داشتند مشهور به عالم آل محمد(ص) بوده اند و یکی از دلایل این لقب هم می توان توجه بیشتر آن امام به موضوع فرهنگی اشاره کرد.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha