چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ وزیر اوقاف مصر گفت: در پی تاسیس مرکزی بین المللی برای گفتگوی تمدن ها و تربیت مبلغانی به زبان های مختلف هستیم تا حقیقت اسلام را برای جهان ترسیم کرده و بگویم که اسلام از افراط و خشونت بیزار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در گفتگو با مطبوعات عمان گفت: مصر کشوری است که همواره در برابر حمله به اسلام خواهد ایستاد خواه این حملات از داخل یا از غرب باشد.

وی افزود: اوقاف مصر در دو جبهه با افراطی گری در حال مقابله است: جبهه اول عبارت است از کنترل و نظارت بر منبرها و یکسان سازی خطبه های نماز جمعه و جبهه دوم نیز مبارزه با موج الحادی است که به دنبال جدا ساختن مردم مصر از فرهنگ و فکر دینی می باشد.

مبلغانی که خطوط قرمز را رعایت نکنند، برکنار می شوند

جمعه گفت: ما با مراجعه به کتابخانه های مساجد تلاش می کنیم آنها را از منابع ترویج کننده افراط پاکسازی کنیم و از سوی دیگر مبلغان و ائمه جماعتی را که خطوط قرمز را نادیده بگیرند برکنار می کنیم.

وی افزود امروز سه خطر تروریسم، الحاد و تعصب مذهبی امت عربی و اسلامی را تهدید می کند و ما از عقلای مسلمان می خواهیم مراقب این تهدیدها باشند و به صورت سامان یافته و هماهنگ برای مواجهه با این چالش ها اقدام کنند.

وزیر اوقاف مصر گفت: اسلام در غرب مورد ظلم واقع می شود و این کاملا غیر معقول است که کسی بخواهد اسلام را با تروریسم پیوند دهد؛ چرا که تروریست ها دین ندارند و از این رو ما در پی تاسیس یک مرکز بین المللی برای گفتگوی تمدن ها و تربیت مبلغانی به زبان های مختلف هستیم تا حقیقت اسلام را برای جهان ترسیم کنند و بگویند که اسلام از افراط و خشونت بیزار است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha