یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دیدار دکتر ظریف با آیت الله مظاهری

حوزه/ در طول مذاکرات هسته‌ای همواره آثار حمایت‌های فراوان مقام معظّم رهبری و دعای مردم و بزرگان کشور به ویژه مراجع معظّم تقلید را احساس می‌کردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دکتر محمد جواد ظریف، امروز در دیدار آیت الله العظمی مظاهری، با تشکر و سپاس از الطاف این مرجع تقلید، به بیان گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای، پرداخت و نتایج حاصله از مذاکرات را لطف الهی دانست و گفت: در طول مذاکرات هسته‌ای همواره آثار دعای مردم و بزرگان کشور به ویژه مراجع معظّم تقلید و نیز حمایت‌های فراوان مقام معظّم رهبری را احساس می‌کردیم و قطعاً حصول این توافق بدون توکل به خداوند متعال و توسّل به اهل‌بیت(ع) ممکن نبود.

وزیر امور خارجه با بیان این که به دلیل پیچیدگی‌‌ها و معضلات فراوان، تغییر فضای مذاکرات هسته‌ای، کار دشواری بود، به روحیۀ تعبّد اعضاء تیم مذاکره‌کننده اشاره کرد و گفت: در طول مذاکرات، همۀ اعضای تیم، با وضو و با قصد قربت و اخلاص به کار و مذاکره می‌پرداختند و بحمدالله خداوند نیز لطف خود را شامل حال ما ساخت.

وی با اشاره به نظر فقهاء و رهبر معظّم انقلاب دربارۀ این که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده، اظهار داشت: در این مذاکرات ثابت شد که ایران، اهل منطق، گفتگو و توافق براساس مصالح کشور و نظام است.

دکت ظریف با تأکید این مطلب که به دنبال توفیقات به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای، زمینه‌های مساعدی برای حلّ و فصل سایر مسائل بین‌المللی خصوصاً مشکلات و مسائل پیش‌رو در منطقه و جهان اسلام به وجود آمده است، افزود: بحمدالله اکنون در کشور از جهات بین المللی، منطقه‌ای و داخلی، فرصتی برای پیشرفت و حلّ و فصل مناسب مشکلات به وجود آمده و همۀ جهانیان فهمیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران یک وزنۀ بین‌المللی و یک قدرت معتبر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: برخی تندروی‌ها، می‌تواند این فرصت را به تهدید مبدّل سازد که در این صورت نتایج زیان‌باری به همراه خواهد داشت.

دکتر طریف در پایان این دیدار، از راهنمایی‌ها و دعای همیشگی حضرت آیت‌الله مظاهری تشکّر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدمهدی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    اقای ظریف خجالت بکش