پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
پژوهش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) مسجد سلیمان از توسعه فعالیت های پژوهشی و توجه ویژه به آموزش پژوهش محور در این مدرسه خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا ورناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برنامه‌های پژوهشی این مدرسه، گفت: در راستای عملیاتی سازی آموزش پژوهش محور و  ارتقاء بنیه پژوهشی طلاب، در سال 92 «معاونت پژوهش» در مدرسه المهدی(عج) راه‌اندازی شده و این معاونت به‌صورت مشخص با اجرا و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های پژوهشی، تلاش دارد که روحیه پژوهش محوری طلاب را ارتقاء بخشد.

وی، راه‌اندازی اتاق رایانه و ایجاد بستر اینترنت را یکی از اقدامات معاونت پژوهش مدرسه اعلام کرد و افزود: امروزه با توجه به گسترده شدن فضای مجازی، نشر وسیع اطلاعات و تولید نرم افزارها، لذا به منظور بهره گیری طلاب از امکانات روزه، اتاق رایانه در این مدرسه راه اندازی شد.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) مسجدسلیمان، اجرای دوره‌های مقاله نویسی ویژه طلاب پایه‌های ۱تا۳ را اقدام دیگر مدرسه در راستای گسترش فعالیت‌های پژوهشی ذکر کرد و گفت: توجه دادن به شیوه‌های مقاله نویسی پیرامون موضوعات درسی مرتبط، کمک بسیار خوبی به پیشرفت علمی طلاب می‌کند و به همین دلیل کادر مدیریتی مدرسه، اهتمام ویژه‌ای به این مهم دارد.

وی، به برنامه‌های پژوهشی پایه‌های ۳تا۶ اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که مسئله پایان‌نامه نویسی برای طلاب پایه ۳تا ۶ مطرح کرده‌ایم، در سال تحصیلی جدید برنامه جامعی را در نظر گرفته و برای اجرای آن نیز از اساتید خبره قم استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام ورناصری، دعوت از یک کارشناس پژوهشی برای حضور مستمر در مدرسه المهدی(عج) مسجدسلیمان را از دیگر اقدامات پژوهشی برشمرد و ابراز داشت: به دلیل مشغله و تعداد بالای برنامه‌های معاونت پژوهش، لازم بود تا کارشناسی خبره در مدرسه حضور داشته باشد و به صورت مستمر پیگیر فعالیت های پژوهشی طلاب باشد، لذا یکی از روحانیون پژوهشگر را دعوت کرده و قرار است از سال تحصیلی جدید، مشغول به فعالیت شود.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) مسجدسلیمان در پایان با تأکید بر لزوم اهتمام مدیران مدارس علمیه بر آموزش پژوهش محور، اظهار داشت: هرچه طلاب توجه بیشتری به مسئله پژوهش در کنار آموزش داشته باشند، یقیناً بهره و استفاده بهتری از درس برده و شاهد پویایی و کارآمدی آنان در عرصه کلان بین‌المللی و پاسخ به نیازهای روز جامعه بشری خواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha